1

سردار سلیمانی در “خانه امن” چه می‌کند؟+عکس

 

سینماروزان: بعد از گذشت حدودا یک سال از شهادت سردار سلیمانی و در حالی که هنوز هیچ محصول دراماتیک تصویری با تمرکز مستقیم بر زندگی این سردار تولید نشده، افتتاحیه سریال “خانه امن” مرتبط شد با سردار.

در نخستین قسمت سریال «خانه امن» هم اسم سردار سلیمانی به میان آمد و هم مجاهدت‌های او در مبارزه با داعش یادآوری شد.

در یکی از سکانسها، همسر یک مرد داعشی که در چنگال نیروهای امنیتی کشورمان افتاده است ، از یک عملیات ناکام تروریستی می گوید؛ این زن قصد عملیات انتحاری در کربلا داشته است که به دام نیروهای حاج قاسم سلیمانی می افتد.

در همین سکانس اسم «تلعفر» به میان می‌آید. «تلعفر» نام شهری ترکمن نشین از توابع استان نینوا است که 31 اوت 2017 (9 شهریور 96) از چنگال داعش آزاد شد. آزادسازی این منطقه مرهون مجاهدت شهید سلیمانی و مدافعان حرم است. سریال «خانه امن» در این سکانس به رشادت های سردار سلیمانی و مدافعان حرم ادای دین کرد.

در قسمت اول «خانه امن» همچنین تلاش نیروهای داعش برای نفوذ به خاک ایران و انجام عملیاتهای تروریستی به نمایش در آمد. آن چه در این قسمت به تصویر کشیده شد، بر اساس واقعیت هایی است که داعش آروزی تحقق آن ها را داشته اما با تلاش نیروهای امنیتی خنثی شده است.

در قسمتهای ابتدایی «خانه امن» ، ماجرای ورود یک نیروی داعشی به ایران با هدف انجام عملیات تروریستی در ترمینال جنوب به تصویر درآمد و ماجراهای مرتبط روایت خواهد شد.

“خانه امن” را احمد معظمی به تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری ساخته است.

حمیدرضا پگاه، پرویز فلاحی پور، امین زندگانی، سیما تیرانداز، سامان صفاری، شهروز ابراهیمی، علیرضا رئیسی، قربان نجفی، حمیدرضا عطایی، کاوه آفاق، سپیده خداوردی و سوگل طهماسبی از بازیگران اصلی این سریال هستند.

پرویز فلاحی پور در "خانه امن"
پرویز فلاحی پور در “خانه امن”

حمیدرضا پگاه و امین زندگانی در "خانه امن"
حمیدرضا پگاه و امین زندگانی در “خانه امن”