1

پاسخ سرافراز به گلایۀ ایوبی

سینماژورنال: محمد سرافراز رییس سازمان صداوسیما پس از بازدید از لوکیشن مجموعه تاریخی “معمای شاه” در میان جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

به گزارش سینماژورنال یکی از جالب ترین پاسخهای سرافراز وقتی رقم خورد که درخصوص گلایه های حجت ا.. ایوبی مبنی بر اینکه هنوز آن حلقه دولت گذشته در صدا و سیما حاکم است از وی سوال شد و او نیز با بیانی کوتاه و البته طعنه گونه گفت: تفاوت‌هایی بین فیلمسازی در سینما و سریال‌سازی در تلویزیون وجود دارد و ما آن مقداری که در توان‌مان باشد همکاری می‌کنیم.

او سپس درباره میزان انعکاس فعالیت دولت در صداوسیما گفت: فعالیت دولت مرتبا در صدا و سیما منعکس می‌شود.

تغییرات تشکیلاتی انجام شده

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “ایسنا” رییس صدا و سیما در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تغییرات ساختاری در صدا و سیما چه زمانی به ثبات می‌رسد گفت:‌ تغییرات ساختاری در صدا و سیما یک تغییر تشکیلاتی بود که انجام شد و در ادامه آن مکمل‌هایی وجود دارد که باید انجام شود، منتها از جهت نیروی انسانی و مدیریتی ثبات داریم.

مهمترین اقدامات ما برنامه های نوروز است

رییس صدا و سیما در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه مهم‌ترین اقداماتی که صدا و سیما قرار است در سال جدید داشته باشد چیست گفت: مهم‌ترین کار ما برنامه‌های عید نوروز است. 4 سریال جدید داریم که دو سریال قرار است بعد از نوروز پخش شود.

سرافراز همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه رویکرد شما درخصوص استفاده از جوانان و جوانگرایی در صدا و سیما چیست اظهار کرد: در حال حاضر باید متناسب با وضعیت فعلی سازمان تصمیم گیری کرد. البته یک وقت است که ما از صفر شروع می‌کنیم. به عنوان مثال شبکه‌ای مثل پرس‌تی‌وی که در آن از نیروهای جوان استفاده شد.

او گفت: افق ما در آینده این است که با جانشین‌پروری، نیروی جوانی را که در حوزه کارهای هنری و رسانه‌ای فعالیت می‌کنند در قسمت‌های مدیریتی به کار گیریم.

باید بدهی ها را مدیریت کنیم

رییس صدا و سیما همچنین درباره بدهی‌های صداو سیما در پاسخ به این سوال که آیا چابک‌سازی در راستای صاف شدن این بدهی‌ها بوده است گفت:‌ چابک سازی جزو اهداف صدا و سیما بوده است. در هر حال این کار را انجام دادیم اما باید بدهی‌ها را مدیریت کنیم تا کاهش پیدا کند. صدا و سیما با روش‌های مختلف وظایفش را انجام می‌دهد.

وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر صداوسیما در مرحله ثبات به سر می برد و تغییر تشکیلات انجام شده است.