1

سدّ اداره نظارت در برابر “خوب بد جلف”؟⇔تلاش کارگردان و پخش‌کننده برای اکران فیلم در آبان ماه

سینماژورنال: در حالی که پیش بینی می شد کمدی “خوب بد جلف” اولین فیلم پیمان قاسم خانی در مقام کارگردان تا پایان تابستان روی پرده برود اما گویا هنوز مشکلات صدور پروانه نمایش فیلم حل نشده است و در نتیجه زمان اکران آن هم نامعلوم است.

به گزارش سینماژورنال این طولانی شدن پروسه صدور پروانه نمایش این ظن را پیش رو می گذارد که شاید قاسم خانی فیلم را برای شرکت در جشنواره سی و پنج نگه دارد با این حال خودش راضی به این کار نیست.

پیمان قاسم خانی کارگردان “خوب بد جلف” با اشاره به اینکه هنوز تکلیف اکران فیلم مشخص نیست به “ایسنا” گفت: هنوز زمان اکران فیلم «خوب، بد، جلف» مشخص نیست ولی تلاش می‌کنیم آن را قبل از جشنواره‌ فیلم فجر و در آخرین دوره‌ اکران قبل از جشنواره که آبان‌ماه می‌شود، در سینماها نمایش دهیم.

بی علاقه به حضور در جشنواره

قاسم خانی درباره‌ اینکه چرا اول فیلم‌اش را در جشنواره‌ فجر رونمایی نمی‌کند؟ گفت: فیلم‌های کمدی خیلی مناسب جشنواره‌ها نیستند و اصلا کدام فیلم کمدی را دیده‌اید که در جشنواره اتفاقی برایش افتاده باشد؟ درواقع تمایل جشنواره‌ها ذاتا به سمت فیلم‌های جدی است و کمتر پیش می‌آید که به فیلم‌های کمدی توجه شود. البته این موضوع فقط مختص ایران نیست و در بسیاری از جشنواره‌های دنیا رخ می‌دهد.

البته که این اظهارنظر قاسم خانی را می توان به حواشی خاصی هم نسبت دارد که معمولا نمایش فیلمها در جشنواره فجر برای آثار با مضامین قدری ملتهب ایجاد می کند. قاسم خانی به عنوان سناریست آثاری نظیر “مارمولک”، “طبقه حساس” و “ورود آقایان ممنوع” را نوشته که هر کدام از آنها در زمان نمایشهای جشنواره ای حواشی خاص خود را ایجاد کردند.

گفته های پخش کننده

از آن سو محمد شایسته که پخش “خوب بد جلف” را از آن خود کرده است درباره زمان اکران این فیلم گفت: هنوز قراردادی بسته نشده ولی درصدد هستیم آن را  آبان‌ماه اکران کنیم.

باید منتظر ماند و دید آیا پروانه نمایش این کمدی به‌موقع صادر خواهد شد تا شرایط اکران آن در آبان فراهم شود یا تأخیر در صدور پروانه نمایش ممکن است این کمدی را از جمله گزینه های اکران در نوروز 96 قرار دهد؟