1

سخنگوی شورای صنفی نمایش: فیلم مجیدی فقط در گروه آزادی اکران خواهد شد/تخصیص دو تا سه سرگروه به این فیلم صحت ندارد ولی به صاحبان فیلمهایی که تقاضای اکران همزمان با فیلم مجیدی را دارند اعلام کرده‌ایم که اگر اتفاقی به‌لحاظ جلب مخاطب افتاد گلایه نداشته باشند!

سینماژورنال: در آستانه اکران پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای ایران “محمد(ص)” مجید مجیدی که گویا با نام “محمد رسول ا..(ص)” اکران خواهد شد شنیده هایی مطرح شده است مبنی بر اینکه به دلیل زمان طولانی فیلم شرایطی فراهم شده است برای اکران آن در دو تا سه گروه سینمایی.

به گزارش سینماژورنال از آنجا که طبق آیین نامه شورای صنفی نمایش برای اکران فیلمها کف و سقف تعداد سالن درنظر گرفته شده است این شایعات می تواند نقضی باشد بر آیین نامه شورا.

برای بررسی صحت و سقم این شایعات بد ندیدیم که با اصلی ترین مرجع تصمیم گیری در این باره یعنی شورای صنفی نمایش تبادل نظر کنیم.

اکران “محمد رسول ا..(ص)” فقط در گروه آزادی

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با سینماژورنال با تکذیب این شایعات می گوید: چنین چیزی صحت ندارد و صددرصد آن را تکذیب می کنم. فیلم “محمد رسول ا..(ص)” بعد از “مردن به وقت شهریور” فقط در گروه سینمایی آزادی اکران خواهد شد اما درباره شرایط اکران این فیلم به صاحبان دیگر فیلمها نکاتی را اعلام کرده ایم.

فیلمهای داوطلب اکران همزمان گلایه نداشته باشند

وی در شرح این نکات بیان می دارد: به آثاری که داوطلب اکران همزمان با فیلم مجیدی هستند اعلام کرده ایم که اگر اتفاقی به‌لحاظ جلب مخاطب بیفتد گلایه نداشته باشند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش در پاسخ به این پرسش سینماژورنال که چرا باید اتفاق خاصی بلحاظ جلب مخاطب برای فیلمهای رقیب فیلم مجیدی بیفتد اظهار می دارد: فیلم “محمد رسول ا..(ص)” ظرفیت و پتانسیل بالایی برای جلب مخاطب دارد و رسانه ملی هم پشت فیلم است و همین امر می‌تواند رقابت را برای دیگر فیلمها سخت کند. پس چه بهتر که به تهیه کنندگان رقیب در این باره آگاهی دهیم.

فرجی ادامه می‌دهد: البته این گونه اعلامها در تمامی فصول اکران صورت می گیرد تا صاحبان فیلمها با آگاهی کامل به اکران آثار خود بپردازند.

دو فیلم دیگر همزمان با فیلم مجیدی اکران می شوند

غلامرضا فرجی در انتهای گفتگویش با سینماژورنال با تاکید دوباره بر اکران فیلم مجیدی فقط در یک گروه خاطرنشان می‌سازد: فیلمهایی دیگری هم هستند که همزمان با فیلم “محمد رسول ا..” اکران خواهند شد. از جمله این فیلمها “مزار شریف” است و یکی دو فیلم دیگر که به  زودی نام آنها اعلام خواهد شد.