1

سخنگوی شورای صنفی نمایش در واکنش به اظهارات مدیرکل سینمای حرفه‌ای که برادرش هم هست⇐اینکه فیلمی در جشنواره فجر باشد، شرط کافی برای اکران نوروزی نیست!!/در هیچ کجای آیین‌نامه اکران لحاظ نشده که الویت اکران نوروزی با فیلمهای جشنواره فجر است!!

سینماروزان: اظهارات چند روز قبل محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه ای مبنی بر آن که الویت اکران نوروزی با فیلمهای حاضر در جشنواره سی و هفتم فجر است با واکنش سخنگوی شورای صنفی نمایش مواجه شد.

به گزارش سینماروزان غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه در هیچ کجای آیین نامه اکران گفته نشده که الوبت اکران نوروزی با آثار جشنواره فجر است به «ایلنا» گفت: اینکه فیلمی برای اکران نوروزی انتخاب شود که حتما در جشنواره فیلم فجر اکران شده باشد یا اینکه آثاری که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آیند، اولویت اکران در نوروز هستند، جزو قوانین و آیین‌نامه کارگروه نیست. شاید این مساله جزو سیاست‌های وزارت ارشاد و سازمان سینمایی باشد زیرا پروانه نمایش فیلم‌ها را سازمان سینمایی صادر می‌کند و امکان دارد صدور پروانه نمایش برخی از فیلم‌های جشنواره جزو اولویت‌های ارشاد باشد.

فرجی افزود: البته باید منتظر ماند و بعد از پایان جشنواره فیلم فجر آثاری که در این جشنواره به نمایش درآمدند را بررسی کنیم و پتانسیل آنها را برای اکران نوروزی بسنجیم و اینکه چه مقدار می‌توانند در جذب مخاطب موفق باشند.قطعاً سیاست ارشاد برای اکران نوروزی نمایش فیلم‌هایی است که آثار خوبی باشند و برای نوروز نیز مناسب باشند اما درباره مساله به صورت قطعی باید بعد از جشنواره فیلم فجر صحبت کرد.

فرجی که مدیریت پخش بهمن سبز حوزه را هم برعهده دارد خاطرنشان کرد: اینکه فیلمی در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد یک امتیاز برای کاندیدا شدن در اکران نوروزی محسوب می‌شود اما شرط کافی برای اکران نیست.