1

سخنگوی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران خطاب به اقلیت حذف شده این صنف که به دنبال راه‌اندازی صنفی تازه هستند⇐اینکه عنوان «انجمن تهیه‌کنندگان مستقل» را سرقت کرده و به دنبال راه‌اندازی محفلی تازه هستید، نامش کار صنفی نیست!!/مگر نه اینکه حیدریان دستور اکید داده مبنی بر یکدستگی تهیه کنندگان؟ پس چرا به دنبال راه‌اندازی صنف جدیدید؟/ از چه می‌ترسید؟ از یکدست شدن تهیه‌کنندگان و جلوگیری از رسوخ فساد و ممانعت از ورود پولشویان و چندارگانیها به سینما؟؟/اگر نیت‌تان خیر است صبر کنید تا تهیه‌کنندگان یکپارچه شوند و آن گاه در انتخابات سراسری شرکت کنید و ببینید چه جایگاهی در بدنه صنف دارید؟

سینماروزان: با وجود توصیه‌های اکید محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی برای یکپارچه شدن صنف تهیه‌کنندگان نه فقط اقدام عملیاتی شفافی برای یکی شدن صورت نگرفته بلکه عده‌ای محدود از حذف‌شدگان از شورای مرکزی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران اقدام به راه اندازی صنفی تازه کرده‌اند!!

البته که این عده با همان نام «انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران» به دنبال ثبت صنف در وزارت کار(!!!) بوده و حتی برای اثبات قانونی بودن خود به دنبال برگزاری انتخابات هم هستند؛ روندی که با انتقاد تهیه کنندگان حاضر در صنف مواجه شده است.

امیرحسین شریفی سخنگو و از اعضای شورای مرکزی تهیه کنندگان مستقل با زیر سوال بردن رفتارهای این عده چندنفری گفت: انجمن کارفرمایی شرکتها و تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران هم شورای مرکزی دارد و هم اعضای آن مشخص هستند و در این اوضاع اینکه در روالی کاملا غیرقانونی نام صنف را سرقت کرده و با همین نام به دنبال راه اندازی محفلی شخصی هستند، نامش کار صنفی نیست!

این تهیه کننده ادامه داد: خنده‌دارتر این است که 9 نفر آدم دور هم جمع شده‌اند و به دنبال ثبت صنف تهیه‌کنندگان مستقل در وزارت کار هستند!!! سوال این است وقتی حیدریان تاکید دارد بر یکپارچگی تهیه کنندگان چرا باید صنف تازه راه بیفتد؟؟ اگر بنا بر انشقاق تهیه کنندگان است که شورای مرکزی قانونی انجمن می‌بایست برای ثبت در وزارت کار اقدام کند نه آنهایی که از شورای مرکزی حذف شده اند. آیا این اقلیت، حیدریان را هم قبول ندارند؟؟؟

تهیه کننده «ضیافت» و «اشک سرما» افزود: آقایان از چه می‌ترسند؟ از یکدست شدن تهیه کنندگان و جلوگیری از رسوخ فساد و ممانعت از ورود پولشویان و چندارگانیها به سینما؟؟ اگر نیت‌شان خیر بود صبر می‌کردند تهیه‌کنندگان یکپارچه شوند و انتخابات سراسری بگذارند و آن گاه در انتخابات سراسری شرکت کنند و ببینند چه جایگاهی در بدنه صنف دارند.