1

سخنگوی ارشاد: پردیسهای سینمایی برای نمایش آثار خارجی باید مجوز بگیرند/نمايش فيلم و انيميشن خارجي بدون مجوز جرم است

سینماژورنال: در حالی که چند ماهی می شود که برخی پردیسهای سینمایی به نمایش فیلمهای سینمایی خارجی می پردازند و از آن سو شورای صنفی نمایش اعلام کرده که هیچ مجوزی برای اکران فیلم خارجی در پردیسی خاص صادر نکرده است(اینجا را بخوانید) سخنگوی ارشاد هم پخش فیلم خارجی بدون مجوز را جرم دانست!

به گزارش سینماژورنال سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست هفتگي خود با خبرنگاران، توزيع و اكران آثار خارجي بدون هولوگرام اعم از فيلم سينمايي، انيميشن و بازي‌هاي كامپيوتري را جرم اعلام كرد.

محصولات خارجي فاقد هولوگرام وجاهت قانوني ندارند
حسين نوش‌آبادي، معاون حقوقي و سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سخنگوي وزارت ارشاد در پاسخ به سؤال “جوان” درباره اكران و نمايش بدون دغدغه برخي فيلم‌ها و انيميشن‌هاي خارجي در برخي پرديس‌هاي سينمايي، از جمله پرديس كوروش كه احتمالاً توسط عوامل و دست‌اندركاران اين پرديس‌ها از برخي سايت‌هاي مختلف فضاي مجازي دانلود مي‌شوند، اظهار داشت: محصولات خارجي فاقد هولوگرام وجاهت قانوني ندارند. هر اثري اعم از فيلم انيميشن و بازي‌هايي كه در حوزه‌هاي سني مختلف از بزرگسالان تا كودكان مطرح است اگر از سوي نهادهاي قانوني موفق به دريافت و نصب هولوگرام نشده باشند هم توزيع و هم اكران آن «جرم» است.

ارائه فیلمهای بدون مجوز تخلف محسوب می شود

نوش آبادی ادامه داد: آنهايي كه خارج از ضوابط و قوانين حق كپي‌رايت اقدام به توزيع يا نشر اين محصولات مي‌كنند و قانون كپي‌رايت را زير پا مي‌گذارند، مجرمند. ارائه اينگونه فيلم‌ها تخلف محسوب مي‌شود و در صورت هرگونه گزارش از اماكني كه مبادرت به توليد و نمايش مي‌كنند از طريق مراجع قانوني رسيدگي مي‌شود.

پردیسها برای نمایش آثار خارجی باید مجوز بگیرند

سخنگوی ارشاد خاطرنشان ساخت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هم در اين زمينه حساسيت‌هايي دارد و به صورت مرتب نظارت خود را اعمال مي‌كند. طبيعتاً مراكزي مانند پرديس‌هاي سينمايي براي نمايش آثار خارجي بايد مجوز بگيرند و هولوگرام نصب شود.