1

سایه سنگین موسسه‌ای منسوب به یک سازمان ارزشی متمول بر سر بخش بین‌الملل جشنواره مقاومت!!

سینماروزان: احکام مدیریتی بخش بین‌الملل جشنواره فیلم مقاومت به تازگی اعلام شد و در کنار تلاش برای جوان گرایی در چینش نیروهای این بخش، نکته حائز اهمیت آن است که از میان 5 نیروی این بخش، سه نفر و از جمله مدیر آن، دارای خاستگاه سازمانی ویژه‌ای در موسسه ای به نام «آیات مدیا» هستند.

محسن برمهانی که به عنوان مدیر بخش بین الملل جشنواره مقاومت انتخاب شده موسس «آیات مدیا» بوده و حسین پناهی‌درچه و  حسین علی‌مددی که به عنوان اعضای شورای برنامه ریزی و اجرایی این بخش انتخاب شده‌اند، مدیرعامل و مدیر تحقیق و توسعه «آیات مدیا» بوده اند.

 «آیات مدیا» از جمله موسسات منسوب به سازمان هنری-رسانه ای اوج است که در فاز بین الملل کار میکند.

این موسسه پخش یا به عبارت بهتر بازاریابی بین الملل فیلمهایی همچون «ایستاده در غبار»، «بادیگارد»، «هیهات» و «فهرست مقدس» و «به وقت شام» همه از محصولات اوج را برعهده داشته اما اینکه خروجی این پخش در حوزه اکران یا جشنواره چه بوده، نامعلوم است چون به غیر از  اجاره غرفه و حضور در بازار فیلمهای برخی جشنواره‌ها، نه تنها موفقیت محسوس جشنواره ای نصیب این آثار نشده بلکه حتی شرایط اکران خارجی قابل قبول و فراگیری نیز برای هیچ کدام از این آثار فراهم نشده است.

در این شرایط واسپاری هسته مرکزی بخش بین الملل جشنواره مقاومت به نیروهای «آیات فیلم» به چه دلیل صورت گرفته؟ کسب تجربه بیشتر برای تبدیل شدن به نیروهای حرفه ای در سالهای آینده؟؟؟ یا تعامل بیشتر با یک سازمان ارزشی متمول که این سالها از تلویزیون تا سینما حضوری فعال داشته؟