1

سانسور پایان‌بندی «روزهای بیقراری» فریاد عوامل را به آسمان برد+فیلم نماهای سانسور شده

سینماروزان: سانسور سکانسهای پایانی سریال «روزهای بیقراری» و عدم پخش این سکانسها در بازپخش اثر با اعتراض عوامل تولید سریال مواجه شده است.

به گزارش سینماروزان صحبت یکی از کاراکترهای زن درباره “طلاق عاطفی” در سکانس دادگاه و گفته های دیگر کاراکتر زن درباره “زندگی بدون رابطه نزدیک با مردی که به عقدش درآمده” در سکانس پارک عامل اصلی سانسور این سکانسها بوده است.

این سانسور باعث شده عوامل سریال با ارائه بیانیه ای به انتشار سکانسهای سانسورشده بپردازند.

ابتدا فیلم نماهای سانسورشده را اینجا ببینید.

حالا بیانیه اعتراضی که به امضای امیرحسین شریفی تهیه کننده، کاظم معصومی کارگردان و دیگر عوامل سریال رسیده را بخوانید:

متاسفانه بار دیگر شاهد این مساله بودیم که سانسور سلیقه ای مدیر پخش و بازبین شبکه سه سیما صدمه ای دیگر به روایت سریال «روزهای بی قراری» وارد آورد. این در حالیست که بارها از همین شبکه شاهد بودیم که تصاویر و دیالوگ های مغایر با ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی پخش شده و دوستان بازبین با بی دقتی جلوی پخش آنها را نگرفته اند.

اما مساله اصلی این است که این بار این سانسور کاملا سلیقه ای در سکانس پایانی سریال انجام گرفته و کاملا پایان بندی سریال را مخدوش کرده است. ما بر این عقیده ایم که این حرکت جدا از بی اهمیتی به زحمات بی کران عوامل و بازیگران این مجموعه، بی احترامي بزرگیست به مردم عزیزی که “روزهای بی قراری” را تا به پایان تماشا کردند و انتظار دارند تا سریال هم به آنها احترام گذاشته و پایانی در خور توجه بینندگان عزیز ارائه دهد. از این رو بر خود واجب می دانیم تا بخش حذف شده این سکانس را در اختیار مردم عزیزمان قرار دهیم.

در اینجا از ریاست محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مدیریت محترم شبکه سه سیما درخواست می کنیم تا با عنایت به این موضوع، مشکل سانسور سلیقه ای را برای همه ما دست اندر کاران اين مجموعه و مردم عزیز بررسی و مرتفع نمایند.