1

سانسور نام پخش کننده “اخراجیها” در رسانه اصولگرا

سینماژورنال: در چند سال اخیر همواره یکی از دلایل کاهش فروش فیلمها در سینمای ایران به مافیایی به نام مافیای اکران نسبت داده شده است.

به گزارش سینماژورنال البته که هیچ گاه هم کسی نبوده که جرأت داشته باشد و بگوید این مافیای اکران شامل چه شخص یا اشخاصی است.

به تازگی محسن علی اکبری تهیه کننده ای که زمانی در شورای عالی سینما بود و احتمالا می توانست برای حل معضل این مافیا کاری کند در گفتگو با “تسنیم” فروش پایین فیلم تازه شان “یاسین” را به وجود مافیای اکران نسبت داده و نام یکی از پخش کنندگان یعنی علی سرتیپی را به عنوان را در صدر مافیا آورده است.

فارغ از صحت و سقم آنچه علی اکبری می گوید بازتاب صحبتهای وی در روزنامه اصولگرای “کیهان” است که جلب توجه می کند.

این روزنامه با انعکاس کامل سخنان علی اکبری در جاهایی که وی از علی سرتیپی نام برده بجای نام کامل از “ع.س” یا “س” استفاده کرده است.

پیش از این همین رسانه در برخورد با کارگردان فیلم “قصه ها” نیز همین رویه را در پیش گرفته بود.

به گزارش سینماژورنال علی سرتیپی که سالها پیش از این و با بازی در درامی به نام “قربانی” ساخته دایی اش رسول صدرعاملی وارد سینما شد در سالهای اخیر در کنار تهیه آثاری چون “ورود آقایان ممنوع” و “پل چوبی” به عنوان مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران فعالیت داشته است.

 فیلمیران شرکتی است که در سالهای اخید پخش اغلب فیلمهای پرفروش سینمای ایران و از جمله آثار مسعود ده نمکی و سری “اخراجیها” را برعهده داشته است.