1

سامانه آموزشی #رویاد‌ رونمایی شد

سینماروزان: شامگاه شنبه 20 فروردین هم‌زمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل‌قلم مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی سامانه آموزشی «رویاد» رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور برخی از نمایندگان مجلس، مدیران دانشگاه تهران،مؤسسات دانش‌بنیان و مدیران سازمان اوج در کافه نخلستان سازمان اوج برگزار شد؛ ضمن رونمایی رسمی از  سامانه آموزشی «رویاد» به ویژگی‌های آن نیز اشاره شد.

براساس این گزارش، در بخشی از این مراسم ناصر نادری مسئول شتابدهی و امور استانهای سازمان اوج، با اشاره به مسیر شکل‌گیری سامانه «رویاد» و نحوه همکاری با پژوهشکده دانشگاه تهران در این طرح آموزشی ملی گفت: تقریباً ده سال پیش بود که سازمان اوج کارش را آغاز کرد که در آن زمان یک همکاری آموزشی مطلوبی بین اوج و انجمن سینمای جوان شکل گرفت و امروز برخی از نیروهایی که آن زمان آموزش دیدند در عرصه‌های مختلف هنر سینما حضور جدی دارند.

وی افزود: حدود  یک سال و نیم قبل احسان محمدحسنی پیشنهادی دادند که بحث آموزش هنر رسانه به شکل جدی‌تری در ذیل سازمان اوج ایجاد شود و به هین منظور به فکر شکل‌دهی معاونت شتابدهی و امور استان‌ها افتادیم و این معاونت راه‌اندازی شد.

نادری ادامه داد: ما در سفرهایی که به استانهای مختلف داشتیم بسیاری از مخاطبان اوج به دنبال درگاه ورودی به این سازمان بودند و ما با بررسی‌هایی که کردیم به رویاد رسیدیم. «رویاد» یک سامانه آموزشی آنلاین است و مخفف رویش و یادگیری و شعار آن نیز رویاهای دست یافتنی است و این سامانه می‌تواند ورود به سازمان اوج را راحت‌تر از گذشته کند.

وی ادامه داد: هدف اولیه از تاسیس سامانه «رویاد» برقراری فرصت برابر آموزش هنر رسانه در سطح کشور است و افرادی با استعدادی که در مسیر آموزش موفق باشند توسط سازمان اوج جذب خواهند شد و حتی احتمال دارد برخی افرادی که در این سامانه آموزش می‌بینند و از سطح استعداد بالاتری برخوردار باشند در آینده خود به دنبال فعالیت شخصی خودشان بروند و مؤسسات شخصی‌ خودشان را ذیل همکاری با اوج افتتاح کنند.

نادری تصریح کرد: شناسایی ، جذب ، توانمندسازی و شبکه‌سازی از رویکردهایی است که در سامانه رویاد به آن فکر شده است.

* اوج و دانشگاه تهران به دنبال مبارزه با تهاجم فرهنگی هستند

در ادامه حبیب‌الله آراسته راد رئیس پژوهشکده سامانه‌های هوشمند دانشگاه تهران به همکاری این نهاد با سازمان اوج اشاره کرد و گفت: باید عدالت آموزشی را به اقصی نقاط کشور ببریم.

وی در ادامه به سابقه فعالیت‌های دانش‌بنیان و همچنین مقابله با تهاجم فرهنگی دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: همکاری سازمان اوج با دانشگاه تهران یک اتفاق بسیار خوب است زیرا هر دو این نهارها به دنبال مبارزه با تهاجم فرهنگی هستند.

* «رویاد» معبر تنگ حضور در هنر انقلاب را به یک آزادراه تبدیل می‌کند

در ادامه این مراسم احسان محمدحسنی مسئول سازمان هنری رسانه‌ای اوج نیز در سخنانی کوتاه گفت: ترجمه ورود استعدادهای جوان به اوج تا امروز مانند یک معبر تنگ یک نفره بود که بافضل خدا با شکل‌گیری سامانه «رویاد» این معبر تنگ به یک آزادراه و اتوبان چندبانده تبدیل‌شده است.
وی ادامه داد: خیلی‌ها از ایران و کشورهایی چون افغانستان، تاجیکستان دیگر پشت در نمی‌مانند و از خانواده اوج می‌شوند.

* فضای مجازی نیازمند محتوای مناسب و آموزش درست است
در این مراسم علیرضا منادی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بحث حضور در شبکه‌های مجازی را سال‌ها می‌گفتیم که باید راه بیفتد ، بعضاً برخی از نهارها آن را قبول می‌کردند اما اتفاق خاصی نمی‌افتاد تا اینکه کرونا آمد و ما را دچار یک خلأ آموزشی کرد.
وی با اشاره به این مطلب که ما در جریان کرونا از لحاظ آموزشی تلفات بسیاری دادیم، اظهار کرد: البته در ادامه شاهد اتفاق‌های خوبی همچون سامانه شاد و … بودیم که باعث شد در این برهه تاریخی که امکان آموزش حضوری نبود به جریان آموزشی کشور کمکی کند اما فضای مجازی نیاز دارد تا محتوای مناسب و صحیح در آن ارائه شود و این سامانه «رویاد» قدمی خوبی در این راستا است و ما هم در کمیسیون آموزش مجلس هر کمکی از دستمان بربیاید برای تحقق این امر انجام خواهیم داد.

در خاتمه این مراسم از «رویاد» نخستین سامانه جامع آموزش هنر رسانه رونمایی شد.