1

“سالوادور…” ۷ میلیاردی شد/حبیب اسماعیلی: فروش بالای “سالوادور…” الگویی است برای فعالیت موثر بخش خصوصی در سینمای ایران

سینماژورنال: فروش بالای “من سالوادور نیستم” با بازی رضا عطاران و یکتا ناصر چه در تهران و چه در شهرستانها همچنان ادامه دارد.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “برنا” این فیلم دیروز فقط در تهران 250 میلیون تومان فروش داشت و فروش کلی روز گذشته آن در شهرستانها رقم نیم میلیارد را رد کرده است.

حبیب اسماعیلی مدیر شرکت پخش رسانه فیلمسازان با اعلام این خبر گفت: اقبال مثبت مخاطبان به “سالوادور…” ادامه دارد و با احتساب فروش روز گذشته این فیلم به رقم 7 میلیارد فروش کل رسیده است.

وی ادامه داد: این اقبال مخاطبان به فیلم و در کنارش رونق گیشه سینماها بخصوص در ابتدای سال سبب ساز آن شده است سینماداران با دیدی مثبت به فروش سینماها در سال جاری بنگرند.

زمینه ای برای فعالیت گسترده تر بخش خصوصی
این پخش کننده که سابقه سالها تولید فیلم هم دارد خاطرنشان ساخت: فروش بالای فیلمهایی مانند “سالوادور…” که در بخش خصوصی تولید شده اند می تواند زمینه ای هم باشد برای فعالیت بیشتر و گسترده تر بخش خصوصی در سینمای ایران.

اسماعیلی با اشاره به تیم تولید “سالوادور…” به خبرگزاری برنا گفت: منصور سهراب پور و امیر پروین حسینی از جمله تهیه کنندگان بخش خصوصی هستند که پیشتر نیز آثاری مانند “اخلاقتو خوب کن” و “ساخت ایران” را تولید کرده بودند ضمن اینکه سالها قبل یک سریال خاطره انگیز و همچنان ماندگار “وفا” را برای رسانه ملی تولید کردند.

هوشمندی تهیه کنندگانی که پیشتر هم تجربیات تولید در خارج از ایران را داشته اند
وی ادامه داد: تولید پروژه در خارج از ایران عموما با ریسک بالایی همراه است اما تیم تولید “سالوادور…” که پیشتر و در زمان تولید سریالهایی مانند “وفا” و “ساخت ایران” هم تجربه تولید در خارج از کشور را داشتند کوشیدند باز هم با شناخت ذائقه مخاطب ایرانی و تمرکز بر نقاط مشترک فرهنگی میان ایران و برزیل و البته استفاده از تیم بازیگران موثر “سالوادور…” را بسازند که خوشبختانه با اقبال مخاطبان در گیشه همراه بوده است.

این پخش کننده افزود: هوشمندی منصور سهراب پور و امیر پروین حسینی در تولید پروژه های موفق فرسنگها دورتر از ایران می تواند زمینه ای باشد برای ادامه چنین تولیداتی که به نوبه خود می توانند سینمای ایران را از لوکیشنهای بسته و تکراری که بدجوری مخاطبان را دلزده کرده برهانند.

به اندازه فیلمهای تجاری به فیلمهای با زمینه های هنری هم توجه نشان می دهیم

حبیب اسماعیلی که در ماههای گذشته سعی کرده با چینش درست زمینه های اکران، شرایط رونق گیشه آثاری در گونه های مختلف از کمدی هایی چون “طبقه حساس” تا ملودرامهایی نظیر “شیفت شب” را فراهم کند با اشاره به اینکه سعی می کند برای تمامی فیلمهایی که پخش آنها را می پذیرد شرایط مناسبی برای اکران فراهم کند اظهار داشت: تمام تلاش من و گروهم در رسانه فیلمسازان این بوده که به اندازه فیلمهای تجاری به آثاری با زمینه های هنری هم توجه نشان دهیم و برای همین است که در اکران نوروزی در کنار “سالوادور…” یک عاشقانه زیبا به نام “کفشهایم کو؟” را هم روی پرده فرستادیم که علیرغم کم بودن سالنهای اکران اما مخاطبان را به خود جلب کرده است.

“سالوادور…”؛ الگویی برای فعالیت بخش خصوصی در سینمای ایران

اسماعیلی در پایان گفتگوی خود با تشویق فعالیت بخش خصوصی در سینمای ایران بیان داشت: در میانه دهه 90 کم کم حمایتهای دولتی از سینما کمتر می شود و قاعدتا بخش خصوصی باید فعالیت پررنگتری داشته باشد. این بخش برای ادامه حضور در سینما قبل از هر چیز باید بر پروژه هایی سرمایه گذاری کند که بازگشت مالی مناسب داشته باشند. توجه به نمونه هایی مانند “سالوادور…” می تواند الگویی باشد برای فعالیت موثر و مفید سرمایه گذارانی که قصد فعالیت در سینما را دارند.