1

ساعاتی پس از انتشار یک بیانیه غیرمعیشتی دیگر از روسای خانه سینما⇐ فرهاد توحیدی از دبیری جشن خانه سینما استعفا داد

سینماروزان/حامد مظفری: در حالی که بسیاری از اهالی سینما منتظر بودند در روز سینما،هدیه‌ای ولو ناچیز از سوی خانه سینما به آنها تعلق گیرد، خروجی روسای خانه سینما باز هم یک بیانیه بود؛ بیانیه ای که هیچ کجای آن طرح، نقشه‌، برنامه یا راهکاری برای حل مشکلات متعدد معیشتی اهالی سینما به چشم نمی‌خورد.

گزافه‌گویی وقتش نیست که دیگر حتی خواجه‌ی مرحوم شیراز هم می‌داند نزدیک سه دهه بعد از تأسیس خانه سینما، اهالی سینما نه بیمه بیکاری دارند، نه تسهیلات معیشتی دارند، نه حتی یک بهداری دارند، نه یک فروشگاه تعاونی مصرف و اگر بگوییم با کارت عضویت خانه سینما حتی نمی‌توان رایگان یک فیلم در این همه سینمای خالی از مخاطب دید، شاخ درآوردن طرف مقابل، بدیهی است.

به هر حال فقط ساعاتی بعد از بیانیه غیرمعیشتی سران خانه سینما، فرهاد توحیدی از دبیری جشن خانه سینما استعفا داد؛ درست مثل سال قبل. فرهاد توحیدی که به نظر می‌رسد دیگر چندان همدل با سیاست‌بازان خانه نیست در متن استعفای خود، اصلی ترین دلیل استعفا را بی علاقگی بسیاری از صنوف خانه به برگزاری جشن در شرایط فعلی دانست‌.

بله، جشن را باید صنوفی برگزار کنند مثل مدیران تولید، عکاسان و کارگردانان، که آن قدر جنم دارند که با پیگیری امثال پوران درخشنده، شب عید برای گرفتاران صنف خویش، عیدی جمع کنند. جشن برگزار کردن هم آدم خودش را می‌خواهد و بسیاری از صنوف خانه سینما که حتی نتوانستند شب عیدی همان عیدی دوزاری سال‌های پیش را دریافت کنند و بسیاری دیگر که تعلیق عضویت صندوق هنر شدند بارها در گفتگوهای آشکار و پنهان، از بی فایده بودن برگزاری جشن در دل بحران های اقتصادی اهالی سینما گفتند و آخرین آنها همین دو روز قبل که اصغر رفیعی جم فیلمبرداری که رزومه‌اش از پرده آخر و شاید وقتی دیگر تا سگ کشی و اعتراض و… را یک تریلی نمی‌کشد به صراحت بر سران خانه سینما تاخت که چرا معیشت را تاخت زده‌اند به بیانیه‌نویسی.

اولین ترکش بیانیه غیرمعیشتی روسای خانه⁉️⬅️استعفای #فرهاد_توحیدی از دبیری جشن خانه سینما‼️‼️@cinemajournalofficialpage استعفای فرهاد توحیدی از دبیری جشن خانه سینما
استعفای فرهاد توحیدی از دبیری جشن خانه سینما

استعفای فرهاد توحیدی فقط معلولی است از همان بی‌تفاوتی روسا به اظهارات بزرگانی مثل رفیعی‌جم ولی اینکه بالاخره این جماعت بیخیال سیاست‌بازی پسا۸۸ شوند و دل دهند به کار برای بدنه سینما!؟؟

طفلکی‌ها همچنان فکر میکنند شهریور۸۸ است و با بیانیه‌بازی می‌شود رفت و مثلا با حوزه بست و پروژه گرفت؟؟
آقایان حواس‌شان نیست دوره اصولگرایان باج‌ده پاتال گذشته و این جماعت نئواصولگرا، خود متخصص تولید کارگردان و تهیه‌کننده و بازیگر در ابعاد و اندازه‌های مختلفند و نیاز چندانی به این جماعت ندارند و خود می‌سازند و خود جشنواره برگزار می‌کنند و خود جایزه می‌دهند و البته آن قدر هم بی‌مرام نیستند و فی‌المثل دو هزار سهمیه نهضت مسکن را مستقیم به اهالی سینما می‌دهند؟؟