1

ساعاتی بعد از برگزاری مراسم ترحیم⇐خواهرزاده علی معلم روی آنتن رفت+عکس و فیلم

سینماروزان: آخرین جمعه سال 95 و ساعاتی بعد از برگزاری مراسم ترحیم علی معلم تهیه کننده و منتقد صریح اللهجه سینمای ایران  مستندی به نام «جمهور»  از شبکه خبر روی آنتن رفت.

به گزارش سینماروزان در این مستند که مروری داشت به برخی اتفاقات ابتدای انقلاب اسلامی به ماجرای ترور حسن آیت(شوهرخواهر علی معلم) از اعضای حزب جمهوری اسلامی و از حامیان درجه اول قرارگیری اصل ولایت فقیه در قانون اساسی اشاره شد.

 این اشاره همراه بود با پخش تصاویری دیده نشده از گفته های محسن آیت(فرزند آیت و خواهرزاده علی معلم) بعد از ترور پدرش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه 16 مرداد 1360.

فارغ از شباهتهای آشکار آقازاده آیت با دایی‌اش علی معلم اعتماد به نفس بالایی که این نوجوان در سخنوری نشان داد همان ویژگی بود که علی معلم را هم به آن می شناختیم. آقازاده آیت در بخشی از سخنرانی خود گفت: پدرم در درجه اول شخصی بود مسلمان و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و حکومت عدل اسلامی. او بازنایستاد از هدفش. غریب زندگی کرد و مظلوم شهید.

 شاید خیلیها ندانند که به هنگام ترور آیت علی معلم در دامغان سکونت داشت و بعد از به شهادت رسیدن شوهرخواهر بود که به تهران آمده و هم رسیدگی به امور خواهر را پی می‌گیرد و هم استارت فعالیتهای سینمایی در تهران را می‌زند؛ فعالیتهایی که تا انتشار مجله «دنیای تصویر»، برگزاری جشن حافظ و تولید آثار سینمایی پیش می‌رود.

برای دیدن فیلم سخنرانی فرزند آیت اینجا یا اینجا را ببینید.

فرزند نوجوان آیت/بعد از ترور پدر
فرزند نوجوان آیت/مرداد 60 بعد از ترور پدر
فرزند نوجوان آیت/بعد از ترور پدر
فرزند نوجوان آیت/مرداد 60 بعد از ترور پدر