1

ساعاتی بعد از انتشار نامه حسن فتحی درباره تهیه کننده بازداشتی “شهرزاد”⇐وزیر آموزش و پرورش از برخورد جدی با متخلفان صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد

سینماروزان: ساعاتی بعد از انتشار نامه حسن فتحی تهیه کننده “شهرزاد” و تلاش او برای اعلام برائت تهیه کننده بازداشتی “شهرزاد” از ماجرای فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان(اینجا را بخوانید) وزیر آموزش و پرورش از برخورد جدی با متخلفان صندوق خبر داد.

به گزارش سینماروزان فخرالدین دانش آشتیانی در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: فلسفه تأسیس صندوق ذخیره فرهنگیان ارائه رفاهیات و خدمات برای قشر فرهنگی است تا از این طریق به بهبود معیشت فرهنگیان کمک شود.

دانش آشتیانی با اشاره به عضویت نزدیک یک میلیون فرهنگی در صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: جامعه فرهنگیان پتانسیل و ظرفیت خوبی است که اگر خوب مدیریت شود می‌تواند برکات خوبی برای آنان به همراه داشته باشد و هدف از فعالیت صندوق این است که ارزش افزوده‌ای به سرمایه فرهنگیان اضافه کند.

وی تصریح کرد: مدیریت صندوق باید با اقتصاددانان باشد ‌چرا که صندوق یک بنگاه اقتصادی است و باید توسط افراد متخصص، موفق و باتجربه در کار اقتصادی مدیریت شود، پاک دستی نیز یکی دیگر از مسائل مهم در اداره صندوق است و اعضای صندوق نماینده یک میلیون فرهنگی هستند، بنابراین باید حساسیت بیشتری در این زمینه وجود داشته باشد.

دانش آشتیانی با بیان اینکه تمام سعی و تلاش خود را در زمینه احقاق حقوق فرهنگیان به کار خواهم بست، از تعیین یک تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت مالی صندوق ذخیره فرهنگیان خبرداد و افزود: این اطمینان را به فرهنگیان می‌دهم با هرگونه تخلفی که در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته باشد، به شدت برخورد می‌کنم و گزارشی شفاف، علمی و تخصصی به فرهنگیان ارائه خواهم کرد.

گفتنی است، پس از حرف و حدیث‌های زیاد در خصوص برخی خبرها که حکایت از فساد گسترده مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه به عنوان زیرمجموعه این صندوق داشت، فانی وزیر سابق آموزش و پرورش در آخرین روز کاری خود به عنوان وزیر، در حکمی شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل این صندوق را برکنار  و علیرضا ناصری را جانشین وی نموده بود که پس از آن غندالی در خصوص ابهامات مالی این صندوق بازداشت شد. اما بعد از انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش، مهدی نیکدل جایگزین ناصری و مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان شد.

حال باید دید اولا نحوه رسیدگی به ابهامات و فسادهای مالی مطرح شده چطور خواهد بود و از سوی دیگر وزیر جدید تا چه حد در وعده برخورد با متخلفان و حرکت سالم اقتصادی این صندوق موفق خواهد بود. صندوقی که نزدیک به یک میلیون فرهنگی به امید بهره‌مندی اقتصادی به خصوص در ایام بازنشستگی در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.