1

سازمان سینمایی خطاب به بازیگر “پایتخت۶”⇐ امیدواریم در این ایام کرونایی به‌دنبال کلید زدن فیلم نباشید!!

سینماروزان: گلایه‌های یکی از بازیگران تازه‌وارد “پایتخت۶” از سازمان سینمایی بابت عدم صدور پروانه ساخت برای ایشان، با واکنش سازمان سینمایی مواجه شد.

امیر سیدزاده تهیه‌کننده‌ای که به‌عنوان ایفاگر یک کاراکتر ظاهرالصلاح در “پایتخت۶” دیده شده به‌تازگی گلایه کرده که چرا پروانه ساخت دو فیلم اولی “هنگامه” و “گارد ریل” را بهش نداده‌اند.

مسعود نجفی مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی در واکنش به سیدزاده گفت: ایشان در تاریخ دوم آذرماه سال ۹۸ تقاضای پروانه ساخت برای فیلم «پوران» به عنوان اولین ساخته سینمایی شهره سلطانی را ثبت کرده اند که در تاریخ ۱۶ دی ماه تصویب شده است و طبق آیین نامه، برای فیلم اولی‌ها تا صدور پروانه نمایش امکان صدور پروانه ساخت برای فیلم دیگری وجود ندارد.

وی ادامه داد: با این وجود طی جلسه‌ای که ایشان با معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی داشتند این همراهی صورت گرفت که درصورت به جریان افتادن تولید فیلم «پوران» تقاضای پروانه ساخت‌های دیگر در شورا بررسی شود که در نهایت این اتفاق هم نیفتاد. همچنین با توجه به این تقاضا‌ها که فیلم اول محسوب می‌شوند صلاحیت کارگردان فیلم «گاردریل» نیز برای کارگردانی فیلم اول مورد تایید شورا قرار نگرفت.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی با بیان اینکه امیر سیدزاده کاملا در جریان این اتفاقات است افزود: در این ایام و شیوع ویروس کرونا که نیازمند رفتار مسئولانه هستیم امیدواریم ایشان به دنبال کلیدزدن فیلم نباشند.