1

ساخت فیلم حمله داعش به مجلس توسط کارگردان «فیلسوفهای احمق»!

سینماروزان: سعید چاری کارگردانی که ساخت «فیلسوفهای احمق» و «صداست که میماند» را در کارنامه دارد فیلم حمله داعش به مجلس را ساخت.

به گزارش سینماروزان چاری در فیلمی با نام «داعش در تهران» که به تازگی تصویربرداری خود را پشت سرگذاشته و در مرحله تدوین قرار دارد، در قالب روایتی مستند-داستانی به بازسازی حمله سال گذشته تروریست‌های داعشی به ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران پرداخته است.

چاری درباره ساخت این مستند به «کیهان» گفت: برای ساخت این مستند با سه گروه از شاهدان عینی مصاحبه کردیم. گروه اول، نمایندگان مجلس بودند که در زمان حادثه در صحن علنی مجلس حضور داشتند. با توجه به اینکه در زمان حادثه، طبقات ساختمان اداری مجلس بیشتر درگیر ماجرا بود، ما با مسئولان دفاتر مجلس صحبت و خاطرات آنها را ثبت کردیم. نیروهای امنیتی دخیل در این حادثه نیز گروه سومی بودند که اطلاعات و خاطرات خود را در اختیار ما قرار دادند.

وی افزود: بیش از 70 درصد مستند به بازسازی همین خاطرات می‌پردازد و بقیه کار را تصاویر آرشیوی تشکیل می‌دهد. روایت فیلم نیز به صورت داستانی انجام می‌شود اما هیچ چیزی را از حوادث کم و زیاد نکردیم و سعی کردیم در این مستند همه جوانب ماجرا را به تصویر بکشیم. شخصیت‌های این فیلم نیز همان شخصیت‌های واقعی هستند، اما روی نیروهای امنیتی به طور خاص‌تری کار کردیم. درواقع این مستند به بازسازی تاریخی و مستند حادثه تروریستی 17 خرداد 96 می‌پردازد.

کارگردان «داعش در تهران» درباره پخش این مستند هم گفت: بنا داشتیم که همزمان با سالگرد این واقعه در 17 خرداد اقدام به نمایش این فیلم کنیم، اما در نهایت تصمیم بر این شد که در جشنواره فیلم مقاومت رونمایی شود.