1

ساخت سه فیلم با مضامین دستگیری عبدالمالک ریگی، نفوذ سازمان منافقین به بیت آقای منتظری و تلاشهای ژنرال هایزر برای کودتا در ایران

سینماژورنال: محمدحسین نیرومند پنج ماه پس از بر عهده گرفتن مدیریت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، همراه با روح الله سهرابی قائم مقام مدیر و رسول شادمانی مدیر روابط عمومی این انجمن، در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس پرداختند.
نیرومند در ابتدای این نشست از انجمن سینمای انقلاب به عنوان مرکز تخصصی فیلم سازمان بسیج یاد کرد و گفت: بیش از 30 عنوان فیلمنامه در دستور کار انجمن قرار دارد. حمایت از نویسنده‌ها برای نوشتن این فیلمنامه‌ها صورت گرفته است که تعدادی از این آثار به پیشنهاد انجمن تولید خواهد شد.
وی از ساخت فیلم دستگیری عبدالمالک ریگی (تروریست وابسته به آمریکا و انگلیس) توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: دستگیری ریگی علاوه بر اینکه موضوعی ملی و استراتژیک است، قصه‌ای جذاب و سینمایی هم دارد. ساخت این فیلم جزو برنامه‌های سال آینده انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس قرار دارد.

ساخت فیلم با مضمون کودتاهای آمریکایی
نیرومند همچنین ساخت فیلمی درباره دو کودتای آمریکا علیه انقلاب اسلامی را از دیگر پروژه‌های آتی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برشمرد و گفت: این فیلم سال آینده در جشنواره فیلم مقاومت رونمایی خواهد شد.
مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس همچنین حمایت از پنج فیلمساز «فیلم اولی» را از دیگر برنامه‌های این انجمن معرفی کرد.

نفوذ سازمان منافقین به بیت آقای منتظری و تلاشهای ژنرال هایزر برای کودتا در ایران
تولید هفت فیلم مستند سیاسی، از دیگر برنامه‌هایی بود که نیرومند به آنها اشاره کرد و گفت: وظیفه خود می‌دانیم که به تحریف‌های مستندهای سیاسی بیگانه پاسخ دهیم و نیز به مقاطعی در تاریخ بپردازیم که درباره آنها توجهی صورت نگرفته است. ازجمله، جریان نفوذ سازمان منافقین به بیت آقای منتظری و تلاش ژنرال هایزر برای ایجاد کودتا در ایران موضوعات مستندهای سیاسی ما هستند. وی همچنین از راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی سینمای دفاع مقدس خبر داد و گفت: در کرسی‌های آزاداندیشی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، اندیشمندان و اهالی سینما به بحث درباره ایدئولوژی فیلم دفاع مقدس می‌پردازند و به بررسی این موضوع می‌پردازند که چطور می‌توانیم سینمای انقلاب و دفاع مقدس داشته باشیم.

نیرومند همچنین ساخت دو سریال را از دیگر برنامه‌های آینده انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری صداوسیما اعلام کرد