1

ساخت اولین فیلم با موضوع تاکسی‌های اینترنتی⇐«اسنپ» و «تپسی» زیر ذره‌بین یک روزنامه‌نگار؟؟+عکس

سینماروزان: با گذشت بیش از یک سال از فعالیت گسترده «تاکسی‌های اینترنتی»، رضا استادی از روزنامه نگارهای حوزه سینما و تلویزیون تصمیم گرفته فیلمی سه اپیزودی در این رابطه بسازد. فیلمی که با توجه به خط مشی این روزنامه نگار به نظر می رسد اثری جنجالی و نقادانه درباره این سامانه های جدید باشد.

به گزارش سینماروزان فعالیت تاکسی های اینترنتی در یک ماه اخیر به شدت پُرحاشیه بوده است؛ از پرسشهای مربوط به سرک کشیدن این شرکت ها در اطلاعات تلفن همراه مشترکان تا نحوه جذب رانندگان که معمولا از کنار خیابان صورت می گیرد تا اعتراض رانندگان به دستمزدهای اندک شان.

هرچند این تاکسی ها هنگام آغاز فعالیت با بهره گیری از مشکلات اقتصادی افراد بیکار جامعه توانستند با نرخ های پایین نظر مردم را جلب کرده و سیستم سنتی تاکسی ها و آژانس ها را شکست دهند اما حالا فعالیت آن ها با اظهارنظرهای مختلفی مواجه شده است.

آنطور که «فارس» خبر داده «تاکسیهای اینترنتی» در سه اپیزود تاثیر تاکسی اینترنتی بر زندگی سه گروه مختلف از مردم را به نمایش می گذارد. در موقعیت اول یک زن و شوهر شخصیت های فیلم هستند. در موقعیت دوم یک راننده و در موقعیت سوم یک زن تنها با این اپلیکیشن ها مواجه می شود. در هر سه موقعیت شخصیت های داستان تصمیم های متفاوتی را درباره این اپلیکیشن ها می گیرند.

با توجه به سابقه استادی در عرصه مطبوعات و لحن صریحی که وی در روزنامه نگاری طی سال های گذشته داشته، پیش بینی می شود این اثر با نگاهی نقادانه و شاید هم افشاگرانه! ساخته شود و احتمالا این دو اپلیکیشن فعال باید خود را آماده نقد جدی از نگاه این روزنامه نگار کنند.

استادی از سال 1375 در عرصه مطبوعات فعالیت دارد و در کنار حضور در رسانه های مختلف به عنوان روزنامه نگار و سردبیر حوزه فرهنگ،هنر و سینما مدیریت روابط عمومی پروژه های مختلف تلویزیونی همچون «تفنگ سرپر»، «مختارنامه»، «یوسف پیامبر»، «شهرآشوب»، «شوق پرواز»، «کلاه پهلوی» و «معمای شاه» را به عهده داشته است. وی مدیر رسانه مستقل «سینما مثبت» است که به واسطه نقد صریح و شفاف سیاست های فرهنگی و سینمایی شهرت دارد. ساخت چند فیلم مستند، کوتاه و تبلیغاتی و همچنین انتشار دو رمان از دیگر فعالیت های استادی است.

رضا استادی در پشت صحنه «تاکسیهای اینترنتی»
رضا استادی در پشت صحنه «تاکسیهای اینترنتی»/عکس: نسرین دوخا