1

زور جیران به مارال نرسید!؟

سینماروزان: عدم پخش سریال “جیران”حسن فتحی در موعد مقرر و حواشی قبلی درباره شکایت عوامل سریال “…مارال”مهرداد غفارزاده از سازندگان “جیران”، به کجا ختم خواهد شد؟

به گزارش سینماروزان، سامانه فیلیمو به‌عنوان حامی تولید “جیران”، دلیل عدم پخش سریال را اعمال پاره‌ای ملاحظات ساترا دانسته.

با این حال سازندگان سریال “آهوی من مارال”، دلیل تعلیق پخش را به شباهت “جیران” با “مارال” نسبت دادند و در بیانیه‌ای آوردند: پیرنگ اصلی داستان عاشقانه سریال “جیران” از سریال آهوی من مارال برداشته شده و بر اساس حکم محکومیت، تهیه‌کننده محکوم به حذف شباهت‌های کپی شده از سریال “آهوی من مارال” می‌باشد.

همزمان با اطلاعیه‌های سازندگان “جیران” و “مارال” گفتگویی از مهرداد غفارزاده سازنده “مارال” در خبرگزاری صبا منتشر شد که در آن بر صدور رای در آیفیک به نفع “مارال” و تایید رای در دستگاه قضا اصرار ورزیده و به این ترتیب “جیران” نمی‌تواند عرضه شود مگر آن که شباهت‌های آن با “مارال” کاملا حذف و تعدیل شود.

در نهایت ساترا نیز وارد ماجرا شده و دستور تعلیق اکران تا حل مساله را تایید کرد.

شاید بسیاری کنجکاو باشند که شباهت “جیران” و “مارال” را بدانند؛ خط اصلی هر دو سریال دوقطبی عاشقانه با حضور ناصرالدین‌شاه است.

در “جیران”، پریناز ایزدیار در نقش جیران، دختری روستایی است که بناست با پسری روستایی با بازی امیرحسین فتحی ازدواج کند ولی ناصرالدین‌شاه(با بازی بهرام رادان) از راه می‌رسد و عاشق جیران می‌شود.

در “آهوی من مارال”، ترلان پروانه در نقش مارال، دختری روستایی است با دو قطب روزبه حصاری(در نقش پسر روستایی خوش‌تیپ) و ناصرالدین شاه با بازی حسن معجونی.

ما که هیچ کدام از سریالها را ندیده‌ایم اما براساس توزیع نقش می‌توان حدس زد که در “آهوی من مارال” رقابت عشقی منطق‌پذیرتر است.

وقتی مثلث عشقی “جیران” با دو بازیگر بیبی‌فیس(یکی آقازاده کارگردان و دیگری رادان) شکل می‌گیرد، احتمالا مخاطب پیش خود نمی‌گوید چرا جیران باید یکی را بر دیگری ترجیح دهد؟؟

ولی در “مارال” که (یک طرف جوانی خوش چهره مثل روزبه حصاری است و طرف دیگر بازیگر میانسالی مثل حسن معجونی) پیداست مخاطب در این دوقطبی، حق را به جوان خوش‌تیپ ماجرا می‌دهد و درام، جان می‌گیرد.

باید منتظر ماند و دید بالاخره سرانجام دوئل “مارال” و “جیران” به کجا خواهد انجامید؟

زور جیران به مارال نرسید؟
زور جیران به مارال نرسید؟