1

زلزله در صنف تهیه‌کنندگان مستقل؟⇐ از اعتراض به تخلفات یک عضو عشق آقازادگان و صدور کارت عضویت برای یک کافه‌دار تا درگیری قضایی به خاطر یک توهین مجازی!؟

سینماروزان: در روزهایی که بعد از کرمانشاه و کرمان و قزوین، زلزله به تهران هم رسیده و زنگ خطری جدی را برای پایتخت‌نشینان به صدا درآورده، تعدد صنوف تهیه کنندگان سینمای ایران هم موجب شده لرزشهای شدیدی در این صنوف رخ دهد.

به گزارش سینماروزان از جمله این لرزشها به تازگی در انجمن صنفی کارفرمایی موسسات تولید فیلم سینمایی شهر تهران موسوم به انجمن تهیه کنندگان مستقل رخ داده است.

تخلفات یکی از اعضای این انجمن در عضوگیری موجب اعتراض برخی دیگر از اعضا را فراهم کرده و کار را تا پای ائتلاف برای لغو عضویت متخلف که که عشق عجیب و غریبی به آقازادگان پیدا کرده(!) پیش برده است.

یکی دیگر از تخلفات این عضو فراهم آوردن شرایط عضویت یک فعال تلویزیونی که اخیرا کافه‌دار شده در صنف است؛ این کافه‌دار نه تاکنون فیلمی تهیه کرده و نه موسسه فیلمسازی دارد!!! این مسأله در تخلف آشکار با هویت صنف است که به نام انجمن «موسسات تولید» به ثبت رسیده است.

درگیری دو عضو صنف در یک شکایت کیفری از دیگر مصادیق تکانه‌های شدید در این صنف است؛ این شکایت به دلیل توهین آشکار یکي از نوچه‌هاي فرد متخلف به یکی از تهیه‌کنندگان باسابقه در گروه مجازی انجمن بوده!! دلیل توهین، افشای ماهیت فرد متخلف و یارکشی آمیخته به توهین به جای پاسخگویی سرراست به چرایی تخلفات است.

باید منتظر ماند و دید واکنش شوراي عالي تهيه‌كنندگان و به دنبال آن وزارت کار که این صنف در آن ثبت شده و همچنین مقامات قضایی که درگیر بررسی پرونده شکایت کیفری هستند، نسبت به این تکانه‌ها چیست؟