1

رییس کانون فیلمنامه‌نویسان خانه سینما مطرح کرد⇐حل نشدن مشکلات بیمه‌ای سینماگران و عدم توجه روسا به اعتراضات، اصلی‌ترین دلایل لغو نشست یلدایی انتظامی است!!/وقتی دستورکار اصولی برای دیدار با مدیران سینمایی وجود ندارد، چرا باید وقتمان صرف نشست‌های تکراری شود؟/ابتدا با یک شرکت بیمه درمانی مقتدر قرارداد ببندند و بعد به فکر برگزاری جلسات صوری باشند!!

سینماروزان: لغو نشست یلدایی رئوس خانه سینما با حسین انتظامی در آخرین لحظات پیش از برگزاری، با شگفتی بسیاری از مخاطبان مواجه شد ولی بدنه سینما به‌خاطر آگاهی از حجم مشکلات موجود در صنف سینما چنان که باید از این لغو نشست، تعجب نکردند.

مهدی سجاده‌چی رییس کانون فیلمنامه‌نویسان خانه سینما در چرایی این لغو نشست به “تسنیم” گفت: عدم حضور صنوف سینمایی و هنرمندان و عدم تمایلشان برای دیدار شب یلدایی با رئیس سازمان سینمایی و مدیرعامل خانه سینما دلایل متعددی دارد. شاید بتوان در وهله اول نبود خاستگاه مشترک میان آنان را دلیل اصلی دانست اما کنار آن باید در ابتدا به اعتراض صنوف سینمایی درباره مشکلات بیمه درمانی و حل نشدن خلأهای آن اشاره کرد. دلیل دیگر نادیده گرفتن اعتراضات و خواسته‌های هنرمندان خطاب به رئیس سازمان سینمایی است، این‌که حرف‌ آنان باوجود آنکه به سازمان رسیده است شنیده نمی‌شود.

فیلمنامه‌نویس “روز سوم” ادامه داد: یکی دیگر از دلایل لغو نشست با انتظامی، ناشی از اختلافات داخلی بین صنوف و سینماگران و هیأت مدیره است. علت دیگر عدم حضور صنوف نیز برمی‌گردد به اینکه برای این جلسه دستورکار اصولی و مشخصی وجود نداشت و معلوم نبود که برای چه‌چیزی در این جلسه هنرمندان و مدیران سینمایی باید دور یکدیگر جمع شوند، برای همین به‌نظر من احساس کردند که این جلسه‌ای صوری است که آورده خاصی را به‌دنبال ندارد و بنابراین جلسه مذکور لغو شد.

سجاده‌چی درباره مشکلات بیمه تکمیلی و روایات ضدونقیضی که درباره آن شنیده می‌شود بیان کرد: در هر حال بیمه درمانی فعلی به شرکتی سپرده شده که در برخی از موارد مانند دندان‌پزشکی و… سقف مناسبی برای کمک‌هزینه‌ها ندارد و تاخیراتی هم در بازپرداخت هزینه درمان داشته بنابراین صنوف و هنرمندان نسبت به آن معترضند. باید مشکلات و خلأهای بیمه حتماً برای سال آینده برطرف شود. هنرمندان و صنوف متقاضی بسته شدن قرارداد با دیگر شرکت‌های قدرتمند بیمه‌اند و ابتدا مشکل اولیه بیمه تکمیلی درمان را حل کنند و بعد به‌ فکر برگزاری جلسات باشند.

سجاده‌چی درباره دیدارهای پنهانی رئوس سینما گفت: درباره جلساتی که بدون اطلاع‌رسانی و به‌صورت پنهانی برگزار می‌شود من هم خبرهایی شنیده‌ام که امیدوارم دروغ باشد!!