1

رییس انجمن مدیران سالن‌‌های سینما مطرح کرد⇐چرا نزدیک به سه دهه بعد از را‌ه‌اندازی خانه سینما، هنوز در توزیع عیدی میان سینماگران به یک نظام اصولی نرسیده‌ایم؟؟/بیشتر از دوهزار نفر از سینماگران به‌اجبار از لیست عیدی‌گیرندگان حذف شده‌اند چون آقایان بهشان فشار می‌آمده که اندکی سر کیسه را شل کنند؟!/در کل سال که حتی یک سبدکالا به سینماگران نمیدهند و به عیدی دادن هم که می‌رسند، نصف سینماگران را حذف می‌کنند!!/چرا وزیر ارشاد و رییس سینما ساختاری سالم برای توزیع عیدی ایجاد نمی‌کنند؟/حتی نمی‌خواهند در آخرین سال دولت اعتدال، خاطره‌ای خوش برای سینماگران بسازند؟؟

سینماروزان: وارد دومین هفته از سال جدید شده‌ایم و بسیاری از ارگان‌ها و نهادها، عیدی پرسنل و همکاران را تمام و کمال پرداخت کرده‌اند ولی هنوز تکلیف عیدی سینماگران مشخص نیست چون حذف بیش از دوهزارنفر از سینماگران از فهرست عیدی‌گیرندگان با انتقادات مختلفی روبرو شده و از صنف مدرسان تا صنف دوبلورها به این امر معترض بوده‌اند.(اینجا و اینجا را بخوانید)

وجیه‌الله شهیدی رییس انجمن مدیران سالن‌های سینما با انتقاد از روند نامناسب توزیع عیدی میان سینماگران به سینماروزان گفت: نزدیک به سه دهه بعد از را‌ه‌اندازی خانه سینما، هنوز در توزیع عیدی میان سینماگران هم به یک نظام اصولی نرسیده‌ایم و نمی‌دانیم چرا هر سال می‌خواهند چرخ را از نو اختراع کنند؟

رییس انجمن مدیران سالن‌های سینما ادامه داد: بدبختانه اینکه هر سال در توزیع عیدی میان سینماگران همین بساط است و این مشکل هر سال وجود داشته ولی یک بار نشده که وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی ساده و اصولی، ساختاری سالم برای توزیع عیدی ایجاد کنند که به همه عیدی برسد! در کل سال که حتی یک سبدکالا به اعضای خانه سینما نمیدهند و به عیدی دادن هم که می‌رسیم، نصف سینماگران را حذف می‌کنند!!

شهیدی با اشاره به حذف بیش از ۲هزارنفر از فهرست عیدی‌گیرندگان ارشاد گفت: بیشتر از دوهزار نفر به‌اجبار از لیست عیدی‌گیرندگان حذف شده‌اند چون آقایان بهشان فشار می‌آمده که درکنار این همه بریز و بپاشی که در زیرمجموعه‌هایشان وجود دارد اندکی سر کیسه را شل کرده و برای سینماگران هم خرج کنند؟؟

وجیه‌الله شهیدی تاکید کرد: بدنه سینما به روند توزیع عیدی معترضند چون بی‌عدالتی حذف بیش از دوهزارنفر از فهرست عیدی‌گیرندگان خیلی دردناک‌تر از این است که اصلا به هیچ کس عیدی ندهند. وزیر ارشاد و رییس سینما صدای بدنه سینما را بشنوند و یا به هیچ‌کس عیدی ندهند و یا به همه عیدی دهند! یعنی حتی نمی‌خواهند در آخرین سال دولت اعتدال، خاطره‌ای خوش برای سینماگران بسازند؟؟