1

در حالیکه ۹۹٫۹۹ درصد سینماگران به‌دنبال اکران نوروزی هستند⇐رییس شورای صنفی نمایش، اکران نوروزی فیلمش را «ریسک» دانست!!!

سینماروزان: ترکیب بندی اکران نوروزی با 6 فیلم «خوب بد جلف»، «سه بیگانه»، «گشت2»، «ماجرای نیمروز»، «یک روز بخصوص» و «آباجان» در شرایطی تکمیل شد که قرارگیری نام فیلم آخر همایون اسعدیان رییس شورای صنفی نمایش در این ترکیب پرسش برانگیز به نظر می رسید.

به گزارش سینماروزان کمتر کسی گمان می کرد در شرایطی که همایون اسعدیان رییس شورای صنفی نمایش است فیلم خودش «یک روز بخصوص» یکی از فیلمهای اصلی اکران نوروزی باشد اما اسعدیان که اخیرا هم با آرایی شکننده به هیأت مدیره خانه سینما راه یافت ابایی نداشت از اینکه خروجی اکران نوروزی شورایی به ریاست خودش شامل فیلم خودش هم باشد.

عجیب‌تر از این خروجی اظهارات اخیر اسعدیان در گفتگو با «ایسنا» است؛ اسعدیان که در کارنامه اش تولید محصولاتی مانند «ده رقمی» را دارد در گفتگوی اخیر خود از یک طرف اکران فیلم خود در شرایط فعلی را «ریسک» دانسته و از طرف دیگر در توصیف چینش اکران نوروزی با عبارت «بد نیست» یاد کرده است!

بخشهای خواندنی گفته های اسعدیان را بخوانید:

اکران فیلم من یک ریسک است

به جز فیلم «خوب، بد، جلف» و «گشت ۲»، دو فیلم دیگر اکران نوروزی یعنی «یک روز بخصوص» و «آباجان» شرایط چندان جالبی ندارند چون فضای اطلاع‌رسانی به شدت برای آنها ضعیف است و از آنجا که تبلیغ در ماهواره هم ممنوع است، امکان و فضای چندان مناسبی برای تبلیغات در اختیار نداریم. واقعیت این است که اگرچه تیزرهای داخلی داریم اما شبکه‌های ما خیلی بیننده ندارند و بدون رودربایستی باید گفت که تلویزیون چندان مخاطبی ندارد. با این حال در شبکه‌های مجازی کارهایی انجام شده و شیوه‌های جدیدی برای تبلیغات راه افتاده که اتفاق خوبی است. از جمله پخش سریالی چند تیزر تبلیغاتی درباره هر کدام از شخصیت‌های «یک روز بخصوص» که در پایان و همزمان با شروع اکران به یک قصه کلی تبدیل می‌شوند. در بخش تبلیغات این نکته را هم باید اشاره کرد که استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی و عرشه‌های پل اساسا به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست چون در شهری مثل تهران چهار بیلبورد کافی نبوده و حداقل باید ۲۰۰ بیلبورد داشته باشیم، به همین دلیل با توجه به شرایط، اکران فیلم من و هاتف علیمردانی (آباجان) یک ریسک است.

ترکیب فعلی بد نیست

روال این است که مانند همیشه فیلم‌های متقاضی براساس فراخوان درخواست خود را ارائه می‌کنند و با وجود اینکه فیلم‌های دیگری هم متقاضی بودند، امکان زیاد بودن تعداد فیلم‌های کمدی خیلی فراهم نبود چون اگر چهار، پنج فیلم کمدی در یک موقعیت روانه سینماها شوند به شکلی حرام کردن آن‌ها بود که هم به خودشان ضرر می‌رسد و هم باقی ماه‌های سال خالی از فیلم کمدی می‌شود. سه فیلم جدی دیگر اکران نوروزی هم براساس تقاضاها انتخاب شدند، به همین دلیل به نظرم ترکیب فعلی بد نیست.