1

رییس سازمان سینمایی ماجرای ممنوع‌الفعالیت شدن سینماگران به‌خاطر GEM را “سوءتفاهم” دانست

سینماژورنال: در حالی که در روز گذشته تعدادی از سینماگران به دلیل پخش تیرزهای آثارشان از شبکه ماهواره ای جم با حکم ممنوع الکاری دادستانی مواجه شدند(اینجا و اینجا را بخوانید) رییس سازمان سینمایی با نگارش یادداشتی این مسأله را “سوءتفاهم” دانست و از حل زودهنگام آن خبر داد.

به گزارش سینماژورنال حجت‌الله ایوبی که طی هفته های اخیر در مقابل حواشی رخ داده برای سینماگران از جمله توهین هفته نامه “یالثارات” به هنرمندان جشن حافظ و تحریم “لانتوری” توسط حوزه هنری ترجیح داده بود سکوت کند درباره حکم ممنوع الکاری سینماگران چنین نوشت: سینمای ایران به عنوان پرچمدار موفق مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و نماد جلوگیری از نفوذ، شایسته تقدیر است. یقین دارم که این حکم قوه محترم قضاییه با گفت‌وگو حل خواهد شد. سینمای ملی و پرطرفدار ایران هیچ نیازی به کمک شبکه‌های غیر ملی ندارد. اینکه شبکه‌های بیرون از کشور سوار بر موج موفقیت و محبوبیت سینمای ما می‌شوند ارتباطی به سینماگران ندارد.

وی ادامه داد: یقین دارم با روشن شدن این مسائل به ویژه نقش بی‌بدیل سینماگران ایرانی در تقویت ارزش‌های دینی و ایرانی و اسلامی هر 3 قوه و همه دلسوزان کشور، سینمای پر افتخار و سینماگران جهادگرمان را مورد ستایش قرار خواهد داد و به وظیفه الهی و ملی خود در تقویت این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی عمل خواهند کرد.

ایوبی در انتهای گفتگوی خود آورد: بنابراین مطمئنم این سوء تفاهم به زودی حل و نگرانی‌ها برطرف خواهد شد.