1

رییس سازمان سینمایی: شورایعالی سینما چندین ساعت وقت رییس جمهور را گرفت اما هیچ کدام از مصوباتش اجرایی نشد

سینماژورنال: اظهارنظرات نسبت به انحلال شورایعالی سینما همچنان ادامه دارد و یکی از فرضیاتی که در امتداد این انحلال طرح می شود بازگشت سازمان سینمایی به معاونت سینمایی است.

به گزارش سینماژورنال حجت ا.. ایوبی رییس سازمان سینمایی در گفتگویی با “شرق” اما این بازگشت را رد کرده و گفته است: هیچ رابطه‌ای میان سازمان سینمایی و شورای‌عالی سینما وجود ندارد. ما سازمان‌های فراوانی در کشور داریم که شورای‌عالی ندارند. به عبارت دقیق‌تر، هیچ ملازمه‌ای میان شورای‌عالی سینما و سازمان سینمایی وجود ندارد.

وی با اشاره به دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد ادامه داده است: شورای‌عالی سینما در گذشته ٩ جلسه با حضور رئیس‌جمهور وقت تشکیل داد. چندین ساعت وقت رئیس‌جمهور این مملکت گرفته شد ولی متأسفانه هیچ‌کدام از مصوبات اجرائی و عملی نشد.

ایوبی افزود: خوشبختانه ما این نگاه را نداریم. ما کشور مدرن و پیشرفته‌ای هستیم و وظایف کاملا مشخص و تفکیک شده‌اند. دیوان‌سالاری به معنای مثبتش را باید تجربه کنیم. هرکسی باید کار خودش را انجام دهد و به نظرم برای هر پروژه‌ای پای رئیس‌جمهور را وسط بکشیم که درست نیست. به‌همین‌دلیل رفتار آقای رئیس‌جمهور کاملا حرفه‌ای است. ایشان می‌گویند من به وزارت ارشاد اعتماد کردم و وزارت ارشاد هم به سازمان سینمایی اعتقاد دارد و همه مسائل باید به متخصصان امور سپرده ‌شود.