1

رییس انجمن دوبلورها با تایید اعتراضات به مدیران خانه سینما در نشست با روسای صنوف⇐همچنان معلوم نیست بناست چه امکاناتی به اعضا دهند!

سینماروزان: درباره نشست اخیر مدیران خانه سینما با بخشی از صنوف معترض به کم‌کاری‌ روسا درباره ایجاد تسهیلات رفاهی برای سینماگران در دوران کرونایی، هیچ داده رسمی توسط خانه سینما منتشر نشده.

با این حال برخی رسانه‌ها از درگیری لفظی تند روسای صنوف با رییس هیات مدیره و عتاب قرار دادن او به‌خاطر حذف بیش از دوهزارسینماگر از فهرست عیدی ارشاد و همچنین عقد قرارداد پژوهشی هنگفت با فارابی در روزگار بیکاری بسیاری از سینماگران مطرح خبر داده‌اند.

حمیدرضا آشتیانی‌پور رییس انجمن دوبلورها با تایید اعتراضات به مدیران خانه در این نشست به مهر گفت: جلسه‌ای که برگزار شد، در چارچوب مسائل و نیازهای صنوف خانه سینما بود و حاضران نظرات خود را ارائه کرده و اختلاف‌نظرهایی وجود داشت که مطرح و درباره آن بحث شد.

رئیس انجمن گویندگان درباره خواسته صنوف از روسای خانه اعلام کرد: تمرکز جدی و مهم این جلسه روی این مساله بود که هیأت مدیره و مدیرعامل خانه سینما تلاش کنند هرچه زودتر امکاناتی را برای تمام صنوف سینمایی فراهم کنند.

آشتیانی‌پور با اشاره به نامشخص بودن امکاناتی که بناست به اهالی سینما دهند، گفت: کم و کیف امکاناتی که بناست اعطا کنند، مطرح نشد و ما هنوز ذهنیت واضحی درباره این امکانات نداریم و شاید بنابه دلایلی وارد جزئیات این مساله نشده اند.

رییس صنف دوبلورها تاکید کرد: ما به عنوان صنوف سینمایی به روسا گوشزد کردیم که ساز و کاری فراهم شود تا جنبه‌های انسانی و عدالت تا حدی که مقدور است رعایت شود و تا جایی که ممکن است فضایی به‌وجود نیاید تا این حمایت‌ها و کمک‌ها آلوده به حاشیه‌ شود.