1

رک‌گویی تهیه‌کننده «درخونگاه» و هشدار پیرامون عواقب بی‌عدالتی‌های احتمالی در چینش اکران نوروز⇐این طور نیست که تصمیم‌گیرندگان، عادلانه تصمیم بگیرند!!/دیدیم که داوران فجر عادلانه رفتار نکردند!!/برای اینکه اکران نوروز بگیرم باید بجنگم!!/یک سال و نیم قبل که دلار کمتر از ۵هزار تومان بود ۳٫۵میلیارد صرف تولید «درخونگاه» کردم و نمیتوانم منتظر بمانم تا فیلمم در اکران هم ذبح شود!!/امیدوارم نامنصفانه رفتار نکنند تا سرمایه‌های مستقل تلف نشود

سینماروزان: در دو قطبی محصولات حاکمیتی-کمدیهای تجاری، معدود درامهای خوش ساخت با رگه‌های سیاسی-اجتماعی نظیر «درخونگاه» هم متقاضی اکران نوروزی شده‌اند ولی انحصار صاحبان قدرت و ثروت و انفعال بدنه مدیریتی سینما نسبت به این انحصار، باعث شده تولیدکنندگان چنین محصولاتی به شدت نگران سرنوشت آثار خویش در اکران باشند.

منصور سهراب پور تهیه کننده «درخونگاه» که داوران فجر هم آن را به نفع محصولات حاکمیتی نادیده گرفتند در گفتگویی کوتاه با اشاره به بی‌عدالتیهای وارده بر اکران محصولات مستقل سینما بیان داشت: باید بتوانم برای «درخونگاه» اکران نوروزی بگیرم که سرمایه ام برگردد. بابت اینکه اکران نوروزی بگیرم میجنگم و به هر وسیله ای متوسل میشوم تا حقم را بگیرم!! کسی که نیازمند زنده بودن است باید بجنگد.

این تهیه کننده با نقد ساختار مدیریتی سینمای ایران ادامه داد: این طور نیست آنها که در رأس کارند و تصمیم گیرنده اند، عادلانه تصمیم میگیرند. دیدیم که در جشنواره عادلانه رفتار نکردند! پس باید دفاع کنم از فیلمم و اکران نوروزی بگیرم. امیدوارم نامنصفانه رفتار نکنند تا سرمایه های مستقل تلف نشود.

سهراب پور خاطرنشان ساخت: من یک سال و نیم قبل که دلار زیر 5 هزار تومان بود 3.5 میلیارد برای تولید «درخونگاه» گذاشتم و اگر همان را سکه یا دلار میخریدم الان 12 میلیارد داشتم بدون آن که کاری کنم و کافی بود فقط در خانه بخوابم!! پس نمیتوانم منتظر بمانم تا فیلمم در اکران هم ذبح شود!! یک سال و نیم است سرمایه ام خوابیده و نوروز بهترین زمان اکران برای «درخونگاه» است پس با سرسختی میجنگم تا اکران نوروز بگیرم.