1

رپورتاژ پر و پیمان شبکه سوم سیما برای ده نمکی

سینماژورنال: کمتر پیش آمده که باکسهای خبری رسمی رسانه ملی در کنار اخبار سیاسی و اجتماعی فضایی را هم برای پخش اخبار هنری و آن هم خبر سینمایی درنظر گیرند.

به گزارش سینماژورنال شب گذشته اما و در یک اتفاق نادر اخبار ساعت 22 شبکه سوم یک گزارش خبری جامع برای “رسوایی2” فیلم تازه مسعود ده نمکی رفت.

در این گزارش خبری علاوه بر گفتگو با ده نمکی درباره فیلم نماهایی از پشت صحنه کار نشان داده شد و البته بازیگرانی چون سحر قریشی، مهران رجبی و فخرالدین صدیق شریف نیز به صحبت درباره کار پرداختند.

در این گزارش نماهایی از اکبر عبدی و محمدرضا شریفی نیا در پشت صحنه نیز نشان داده شد با این حال هیچ گفتگویی با آنها صورت نگرفت.

مهمترین گفته ده نمکی در این گزارش هم به فانتزی بودن جغرافیای محل اتفاقات فیلم بازمیگشت که شهری خیالی است.

رپورتاژی ویژه برای کارگردان

اینکه برای فیلمی که به تازگی فیلمبرداریش آغاز شده چنین رپورتاژی از رسانه ملی پخش شود را میتوان نوشابه ای دانست که دست اندرکاران سیما برای ده نمکی باز کرده اند وگرنه اگر همین فیلمنامه را کارگردانی دیگر می ساخت محال بود حتی نام کارگردان هم به رسانه ملی راه یابد چه برسد به تصویر و اظهارنظرش.

از آن جالبتر گفتگو با بازیگر زن فیلم و فرستادن این گفتگو روی آنتن بود. اینکه این بازیگر که تقریبا تمامی تجربه بازیگریش در آثار زیر حد متوسط سینمای بدنه بوده هم شانس روی آنتن رفتن می بابد بیش از هر چیز مرهون نام کارگردان “رسوایی2” است.