1

رویا جاویدنیا بازیگر فیلم روی پرده #شهرک مطرح کرد: در سینما رفتن مردم عوامل مختلفی موثر است و از جمله شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی!/با وجود شناور شدن قیمت بلیت، به دلیل افزایش هزینه ایاب و ذهاب و تنقلات، همچنان سینما رفتن برای مخاطبان، هزینه‌زاست!/چرا #شهرک از تبلیغات تلویزیونی-محیطی بی‌بهره است؟/باید کاری کرد که سینما و تئاتر با حضور اقشار مختلف جامعه، رونق بیشتری پیدا کند

سینماروزان/پیمان اسماعیلی: در استقبال تماشاگران از برخی فیلمهای در حال اکران شرایط زیادی دخیل است که باید به آن توجه داشت و از جمله شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی.

#رویا_جاویدنیا بازیگر بااخلاق که فیلم #شهرک را با پخش #فیلمیران روی پرده دارد با بیان مطلب فوق به سینماروزان گفت: بسیاری گمان می‌کنند فقط کیفیت فيلم است که تاثیرگذار است ولی در شیوع تماشای یک فیلم عوامل مختلف موثرند و البته که فیلم‌ها نیز باید کیفیت پرده عریض را داشته باشند.

این بازیگر فعال در تئاتر، سینما و شبکه خانگی تاکید کرد: با وجود شناور کردن قیمت بلیت سینما ولی به دلیل گرانی سایر اقلام و ازجمله خوراکی و نوشیدنی، هزینه های سینما رفتن برای یک خانواده طبقه متوسط  بالا است چون به غیر از قیمت بلیت،بابد هزینه ایاب و ذهاب و صرف خوراکی و تنقلات حین یا بعد از تماشای فیلم را هم درنظر گرفت.

جاوید‌نیا با اشاره به فیلم شهرک که ازجمله آثار مطلوب مخاطبان جدی سینماهاست اظهار داشت: به نظر می‌رسد مخاطب عام هم وقتی به تماشای شهرک می نشیند از آن لذت می‌برد چون به غیر از وجه معمایی و فیلم در فیلم کار، نوعی وسواس در تصویرسازی های مناسب پرده عریض در شهرک به چشم می‌خورد که تماشای آن در سینما را لذت بخش می‌نماید.

بازیگر شهرک با اشاره به فروش مطلوب برخی از فیلمها در بهار و تابستان بیان داشت: برخی از فیلمها بازوی خوب و موثر تبلیغ در تلویزیون و بیلبوردهای شهری و سایر رسانه ها را دارند و دیدنشان برای مردم جذابیت پیدا می کند و برخی فیلم‌ها نیز مانند شهرک از تبلیغات تلویزیونی محرومند و در تبلیغات شهری هم محدودیت دارند در حالی که به سینمای متفکرانه تعلق دارند.

رویا جاویدنیا در فیلم شهرک
رویا جاویدنیا در فیلم شهرک

جاوید‌نیا خاطرنشان ساخت: با وجود رکوردشکنی های برخی آثار کمدی،  میزان فروش فیلم را باید با توجه به تعداد مخاطبان سنجید. نباید فراموش کرد که فروش یک یا دو فیلم با اینکه خیلی خوب است نباید به محدودیت سانس سایر فیلم‌ها منجر گردد.

این بازیگر تاکید کرد: ورای فروش، نکته مهم درباره آثار، کیفیت است و اگر فیلم خوبی تولید شود حتی اگر در اکران سینما حقش را نگیرد بعدتر در اکران آنلاین و پخش شبکه خانگی میتواند مورد اقبال قرار بگیرد. در کلیت امر نباید اجازه بدهیم جایگاه فرهنگ و هنر در سبد خانواده ها اهمیتش را از دست بدهد و باید کمک کنیم که هم سینما و هم تئاتر با حضور اقشار مختلف جامعه رونق بیشتر پیدا کند.