1

رونمایی از گاف برخی خبرگزاری‌ها درباره بازیگر تازه درگذشته+عکس

سینماژورنال: درگذشت ولی ا.. مومنی بازیگری که در “سردار جنگل” امیر قویدل در نقش میرزاکوچک خان و در سریال “آفتاب و زمین” جواد شمقدری نقش پدر امام خمینی(ره) را بازی کرده بود با یک گاف چشمگیر از سوی برخی رسانه ها مواجه شد.

به گزارش سینماژورنال این رسانه ها که در میان آنها چند خبرگزاری شناخته‌شده هم به چشم می‌خورند به اشتباه از مومنی به عنوان بازیگر نقش امام خمینی(ره) نام بردند در صورتی که در هیچ کدام از فیلمها یا سریالهای تلویزیونی مومنی چنین نقشی را ایفا نکرده بود.

این گاف رسانه ای از آن جا شکل گرفت که تصویر تست گریم مومنی برای بازی در نقش امام خمینی(ره) در سریالی با نام “سالهای حادثه” در فضای مجازی منتشر شده و این رسانه ها را به اشتباه انداخت.

ایشان برای نقش امام(ره) تست گریم شد اما به دلیل مشکلات خانوادگی نتوانست بازی کند

سعید چاری کارگردان جوان “سالهای حادثه” با اشاره به این گاف رسانه ای به سینماژورنال گفت: مرحوم ولی ا.. مومنی برای نقش امام خمینی(ره) تست گریم شد و نتیجه گریم هم مثبت بود که منجر به عقد قرارداد شد اما درست روزی که فیلمبرداری در لوکیشنهایی واقع در دماوند شروع شد ایشان از حضور در کار انصراف داد.

وی درباره دلیل انصراف وی از بازی در این نقش بیان داشت: ایشان علاقه زیادی به ایفای نقش داشت اما به دلیل پاره ای مشکلات خانوادگی نتوانست به موقع جلوی دوربین برود و به این ترتیب قراردادش فسخ شد.

سعید چاری که به تازگی یک فیلم پرحاشیه به نام “فیلسوفهای احمق” را ساخته افزود: بعد از جدایی مومنی از پروژه این محمد آزادی بود که برای نقش امام خمینی(ره) تست گریم شد و در نهایت این بازیگر جایگزین مومنی شد.

این کارگردان با اشاره به گاف رسانه ای شکل گرفته در این رابطه به سینماژورنال اظهار داشت: متأسفانه برخی از رسانه ها برای پیدا کردن اسناد مربوط به اخبار دقت لازم را صرف نمی کنند و همین باعث می شود که یک اشتباه را رواج می دهند.

ولی ا.. مومنی با تست گریم امام خمینی
ولی ا.. مومنی با تست گریم امام خمینی(ره)
محمد آزادی در نقش امام خمینی
محمد آزادی در نقش امام خمینی(ره)