1

#روز_بلوا ( #بهروز_شعیبی )؛ کاسبی با کاسبی!!؟؟/صرف باقلوا به‌بهانه بلوا؟؟/بهتر نبود همان تن‌ماهی‌دزد #ایران_مال را محور داستان می‌کردی؟؟/آن سکانس سوداگرانه #خون_شد نمی‌ارزید به کل این فیلم؟؟

سینماروزان/مسعود احمدی:

➕پیوند زدن داستان زندگی یک روحانی با ماجرای یک اختلاس کلان اقتصادی که این روزها مثل آلودگی هوا شایع شده، ارزنده است!

➕چه خوب پته موسسات به‌ظاهر خیریه‌ای که جیب ملت را می‌زنند روی آب ریخته! هرجا خیریه هست پای پولشویی در میان است؟؟

➖ساده‌لوحی مفرط روحانی داستان از کجا نشات گرفته؟؟ خواسته تصویری مطهر از روحانی ارائه دهد؟؟ طاهر بودن روحانی با ساده‌لوحی فرق ندارد؟؟؟

➖ده‌ها بار پولهای کلان به حساب روحانی وارد و از آن خارج شده ولی روحانی خبر ندارد!! این چه روحانی است که حتی پیامک بانکیش هم فعال نیست؟

➖روحانی ساده‌لوح چطور عقل کرده دختر یک متنفذ مایه‌دار را بگیرد؟ و چرا عموی آبغوره‌فروشی که مرادش است حداقل در برهه ازدواج، چراغ راهش نیست؟؟

➖به همه چیز و همه کس سرک می‌کشد ولی در سطح می‌ماند! از اختلاس می‌گوید ولی در سطح، از وام‌های هزارمیلیاردی می‌گوید ولی در سطح، از پرستوها می‌گوید ولی در سطح و چون به عمق نمی‌زند می‌ماند که چطور جمعش کند؟

➕بلند کردن تن‌ماهی‌های هایپر توسط یک مستضعف در #ایران_مال !؟؟! داستان همین مستضعف را می‌ساخت بهتر نبود؟ اینکه چطور در کنار چنین گرسنگانی، پول ساخت عمارت‌هایی همچون ایران‌مال استحصال می‌شود سوژه بهتری برای داستان‌پردازی نبود!؟؟

➖آن هیونداهای کره‌ای از سدان تا شاسی بلند که تبلیغ محسوب نمی‌شود؟؟

➖بدبختانه دگردیسی روحانی ساده‌لوح هم درنیامده! اینکه چهار پلان از همراهی روحانی ساده‌لوح با عملی‌هایی بگیری که سرپناهی ندارند جز زیر پل گیشا که نشد دراماتورژی!

➖اثرگذاری آن سکانس نمادین #خون_شد که سوداگران لانه کرده حوالی میدان فردوسی را به خون می‌نشاند، بیشتر است یا این فیلم؟؟ کیمیایی از اعتیاد و #آقاخان می‌گوید و دلالان ارز را رسوا می‌کند و شعیبی از پولشویی و فساد اقتصادی می‌گوید و به جایی نمی‌رسد

?جوک

–روحانی داستان ناراحت است از “حاجی” خطاب شدن!!

–گله شتر وسط کارخانه متروک

–هکر جوان هم داده‌های سری را ارائه می‌دهد و هم تحلیل داده‌ها را! فقط هم ظرف یکی دو ساعت

–اندرزهای عموی آبغوره‌فروش که یادآور مرشد #اخراجیها است

–یک‌باره روح سوپرمن در روحانی ساده‌لوح دست و پاچلفتی حلول کرده و به نجات زن گرفتار خودسوزی می‌پردازد.

–هنروری مشابه #۳ارگانی در سکانس اقامه نماز روحانی ساده‌لوح

?دیالوگ

–شتر وارد میکنن که قیمت دیه رو بیارن پایین

–شرف الشمس‌تو خیلی وقته اینجا جا گذاشتی

–پول مردمو میشه برگردوند، اعتمادشونو چی؟؟