1

«شهرزاد۲» در آستانه عرضه خبرساز شد⇔از ماجرای خروج از کشور تهیه‌کننده تا انتقادات یک نماینده مجلس و توضیحات روابط عمومی سریال درباره همه اینها

سینماروزان: فصل دوم «شهرزاد» از 29 خردادماه به شبکه خانگی می آید و یک هفته مانده به عرضه اولین قسمت از فصل دوم، یک فیلم یک ساعته حاوی خلاصه فصل اول به همراه سکانسی ویژه از فصل دوم ارائه شده است.

به گزارش سینماروزان این فیلم که «قصه های شهرزاد» نام دارد از رسانه «لوتوس پلی» قابل خرید است.

در این اوضاع سفر چندی قبل محمد امامی تهیه کننده «شهرزاد» به کانادا هم خبرساز شده است. امامی که سال قبل به دلیل اتهاماتی مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شده و البته در ابتدای سال جدید آزاد شده بود به تازگی برای حضور در نمایش فیلم «خوب بد جلف» و برگزاری نشستهای مرتبط با آن به کانادا رفته بود و همین خروج از کشور بود که پرسش برانگیز شد.

همین خروج از کشور چندروزه موجب شد جبار کوچکی نژاد نماینده مجلس و رییس کمیسیون تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در گفتگو با خبرگزاری مجلس به انتقاد از چگونگی خروج از کشور نامبرده بپردازد. کوچکی نژاد گفت: باید مراقبت شود افرادی که در جریان تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شدند و تا تعیین تکلیف دادگاه خود آزاد هستند، فرار نکنند. تاکنون چند نفر متهم مرتبط با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را در هنگام خروج از کشور و در فرودگاه از هواپیما پایین آورده و برگردانده‌اند؛ اما فردی همچون محمد امامی به خارج از کشور سفر کرد؛ لذا معتقدم چنین مسائلی به روند کار آسیب می‌رساند.

وی ادامه داد: وقتی که فردی را به اتهامی بازداشت می‌کنند، حتی در زمان آزادی با قرار وثیقه نیز باید از او مراقبت به عمل آید و به ارگان‌های مختلف کشور اعلام کنند که این‌ افراد ممنوع‌الخروج هستند. این افراد تا زمان روشن شدن اتهام و تکلیف‌شان نباید از کشور خارج شوند و اگر محرز شد جرمی مرتکب نشدند، آزاد هستند به خارج از کشور و هرجایی که می‌خواهند بروند. دونفر از متهمان این پرونده قصد خروج از ایران را داشته‌اند که آنها را برگردانده‌اند اما امامی توانسته از کشور خارج شود ولی اطلاع دقیق ندارم ایشان به چه شکلی از کشور خارج‌ شده است.

این انتقادات واکنش روابط عمومی «شهرزاد» را به دنبال داشت که با ارائه توضیحاتی از حضور امامی در کشور خبر داد.

روابط عمومی «شهرزاد» بیان کرد: در پى انتشار خبرى مبنى بر خروج سيدمحمد امامى از كشور كه در برخى خبرگزاري ها و فضاى مجازى منتشر شده است، روابط عمومى سريال «شهرزاد» با اعلام حضور ايشان در كشور، انتشار چنين اخباري را فضاسازى در آستانه پخش فصل دوم اين سريال دانست. همچنين روابط عمومي اين مجموعه از رسانه ها درخواست میکند كه با توجه به امكان دسترسى به منابع رسمى، بدون تحقيق و بررسى از انتشار چنين اخباري كه سبب تخريب و تشويش اذهان عمومي مي شود، خودداري كنند.