1

#روح‌الله_سهرابی مدیرکل نظارت بر عرضه تاکید کرد⇐۱۲۰ فیلم در صف اکران مانده/نهایتا ۴۰ فیلم از این ۱۲۰ فیلم می‌تواند به اکران برسد!/۷۰ درصد باقیمانده باید به سمت اکران‌آنلاین برود 

سینماروزان/مسعود احمدی: به‌دلیل کرونا به ترافیک عجیبی در صف اکران رسیده‌ایم. بیش از صد فیلم از دوره قبل داریم که تولید شده و آماده اکران هستند و بدیهی است که همه آنها نمی‌توانند راهی پرده سینما شوند.

روح‌الله سهرابی مدیرکل نظارت بر عرضه سینما با بیان مطلب فوق به روزنامه صبح‌نو گفت: امروزه فیلم‌های خاصی این ویژگی را دارند که مخاطب برای دیدن آن‌ها هزینه‌های تهیه بلیت، ایاب و ذهاب و خورد و خوراک را متقبل شود. فضاهای دیگر اکران، اعم از پلتفرم‌ها و محافلی مانند گروه هنر و تجربه برای چنین مواقعی است که ما بتوانیم درصد قابل‌توجهی از فیلم‌های در صف اکران را میان آن‌ها تقسیم کنیم.

سهرابی تاکید کرد: شاید نهایتا چهل فیلم از این ۱۲۰ فیلم در صف اکران بتوانند به پرده برسند و مخاطب را هم با خودشان بیاورند و مابقی باید از بسترهای دیگری دیده شوند.

سهرابی افزود: معتقدم الان وقتش است که فیلمسازهای ما بسترهای دیگر نمایش فیلم را امتحان کنند. فروش برخی فیلم‌ها در اکران آنلاین بهتر از روی پرده خواهد بود. در اکران روی فیلم هزینه‌های دیگری مانند پول سینمادار و پخش‌کننده وجود دارد و چیزی از فروش فیلم برای تهیه‌کننده نخواهد ماند اما با اکران‌آنلاین این هزینه‌ها کم می‌شود و مبلغی دست تهیه‌کننده را می‌گیرد. به نظرم خود فیلمسازها هم باید به این سمت بروند که شیوه‌های جدید را آزمایش کنند.

سهرابی گفت: الان هفتاد درصد فیلم‌های صف اکران به‌لحاظ مضمون و ساختار قابلیت نمایش در دیگر بسترهای نمایشی از جمله اکران‌آنلاین و هنروتجربه را دارند. لزوما قرار نیست همه فیلم‌ها با سرگروه راهی اکران روی پرده شوند زیرا همان‌طور که می‌بینیم برخی سرگروه‌های سینمایی نیز فروش خوبی نداشته و با شکست روبه‌رو شده‌اند. پس این قاعده هم دیگر جوابگو نیست و باید به طور جدی بر سر توزیع فیلم میان حوزه های مختلف اکران تصمیم گیری کرد.

امکان اکران فقط برای ۴۰ فیلم از ۱۲۰ فیلم در صف اکران
امکان اکران فقط برای ۴۰ فیلم از ۱۲۰ فیلم در صف اکران