1

روایت یک خواننده داخلی از سفر به دبی و همخوانی با سامی یوسف+عکس

سینماژورنال/منصور جهاني: پیام عزیزی خواننده ایرانی که اخیرا در قطعه ای به نام «یا رسول الله یا شای مدینه» به همخوانی با سامی یوسف پرداخته است در مور این همکاری گفت: خوشحالم آهنگی را که به «سامی یوسف» هدیه دادیم؛ از طرف مردم در سراسر دنیا و بخصوص مسلمانان مورد استقبال ویژه قرار گرفت.

به گزارش سینماژورنال آلبوم موسیقی «برکت» Barakah با صدای پیام عزیزی خواننده ایرانی و «سامی یوسف» خواننده سرشناس جهان اسلام که در بازارهای بین‌المللی موسیقی سراسر دنیا منتشر ‌شد؛ بازتاب‌های زیادی در رسانه‌های ایران و منطقه داشت؛ عده‌ای از این همکاری خوشحال شدند و عده‌ای نیز این خبر را شایعه دانستند، در صورتی‌که نام «پیام عزیزی» در لیبل آلبوم «برکت» جدیدترین اثر «سامی یوسف» درج شده است.

 

سامی یوسف در صفحه اجتماعیش درباره این همکاری صحبت کرده

پیام عزیزی خواننده کشورمان در مورد همکاری با «سامی یوسف» در آلبوم موسیقی «برکت» گفت: ضمن احترام به کسانی که نظرات شخصی خود در مورد همکاری من با «سامی یوسف» را مطرح کردند؛ بایستی اشاره کنم که اگر به فیس‌بوک این خواننده مراجعه کنند؛ در یک گفت‌وگوی چت تصویری و در دقیقه 1 و ثانیه 55 آن، در مورد این همکاری صحبت کرده است؛ که در واقع گفته‌های «سامی یوسف» در این زمینه، بهترین مرجع می‌باشد.

پیام عزیزی در مورد اهمیت این همکاری مشترک با «سامی یوسف» گفت: آقای «سامی یوسف» با شنیدن آهنگ «یا رسول الله یا شای مدینه» که در آلبوم «با قدسیان 1» با صدای اینجانب منتشر شده است؛ ابراز علاقه کرده و در تماس تلفنی که با بنده داشتند خواهان اجرای این آهنگ و همچنین آهنگ «مسلمانان» از این آلبوم بودند.

وی همچنین گفت: چون در زمینه اجرای کارهای عرفانی با آقای «سامی یوسف» وجه مشترک داریم؛ در حقیقت به آثار و همچنین به شخصیت محترم ایشان علاقه دارم و از این درخواست وی استقبال کردم.

اولین بار است که سامی یوسف آهنگ کردی می خواند

این خواننده کشورمان در ادامه اظهار داشت: درواقع برای نخستین بار است که «سامی یوسف» یک آهنگ کُردی را در وصف حضرت محمد (ص) در سطح بین‌المللی اجرا می‌کنند و این باعث افتخار و خوشحالی بنده به عنوان یک خواننده کُرد زبان است.

سفر به دبی و ضبط قطعات

وی افزود: از طریق مدیربرنامه‌های آقای «سامی یوسف» طی دعوتی که از بنده به‌عمل آمد و در این زمینه هماهنگی‌های لازم صورت گرفت؛ به شهر دبی در کشور امارات سفر کردم و آهنگ‌های «یا رسول الله یا شای مدینه» و «مسلمانان» با شعر «مسلمانان چه حال است این» از سروده‌های «شیخ عبدالرحمان خالص» را به صورت مشترک اجرا کردیم که ایشان تنها شعر آهنگ «مسلمانان» را به شعر «ای عاشقان» تغییر دادند؛ چون به این شعر علاقه داشتند و مبنای آهنگ، همان آهنگ «مسلمانان» است که این شعر، حدود دو قرن است که در تکیه‌ها در کردستان خوانده می‌شود.

وی در مورد استقبال مردم در سراسر جهان از این آهنگ‌های کُردی و فارسی با صدای «سامی یوسف» گفت: خیلی خوشحالم که این آهنگ‌ها با استقبال بسیار زیاد مردم در سراسر جهان مواجه شد و همانطوری که اطلاع دارم در هفته اول از انتشار آلبوم موسیقی «برکت»، در یوتیوب حدود 70 هزار نفر آهنگ «یا رسول الله یا شای مدینه» را شنیدند که تاکنون از مرز 200 هزار نفر نیز گذشته است؛ که طبق گفته مدیربرنامه‌های «سامی یوسف» این آهنگ، یکی از قطعاتی است که آمار زیادی از مخاطبان را به خود اختصاص داده است.

پیام عزیزی خواننده ایرانی در پایان تصریح کرد: خیلی خوشحالم آهنگی را که به «سامی یوسف» هدیه دادیم؛ از طرف مردم در سراسر دنیا و بخصوص مسلمانان مورد استقبال ویژه قرار گرفته است.

پیام عزیزی و سامی یوسف در دوبی
پیام عزیزی و سامی یوسف در دوبی