1

روایت گوینده سرشناس اخبار شبانگاهی از روزهای پرحادثه انتخابات ۸۸

سینماژورنال: محمدرضا حیاتی گوینده مهم‌ترین اخبار تاریخ ٣٦ ساله جمهوری اسلامی ایران این‌روزها دوران بازنشستگی را پشت‌سر می‌گذارد؛ دورانی که برای او تنها در حد حکم سازمانی است و خودش می‌گوید کارش بازنشستگی نمی‌پذیرد و تا زمانی که عاشق کارش است آن را ادامه می‌دهد.

به گزارش سینماژورنال نام حیاتی، پیش از هرچیز یادآور حیات رسانه‌ای تلویزیون در حافظه جمعی ما ایرانی‌هاست و البته برخی شایعاتی که هرازگاه درباره او و همتایانی چون بهرام افشار و فواد بابان شنیده می شد.

افشار و بابان بعد از انتخابات پرحاشیه 88 بازنشسته شدند اما محمدرضا حیاتی همچنان به کار خود ادامه داد.

شایعات مرتبط با استعفای افشار صحت ندارد

این مجری سرشناس در خلال گفتگویی تفصیلی به ذکر ماجراهای مرتبط با بازنشستگی همکاران سابق خود هم پرداخته است. وی در پاسخ به اینکه چرا همزمان با افشار و بابان او نیز بازنشسته نشده به “شرق” می گوید: صحبتی{شایعات پیرامون استعفا} درباره آقای افشار مطرح شد و عکس‌های او در فضاهای مجازی دست‌به‌دست شد،  درحالی‌که چنین چیزی به‌هیچ‌وجه واقعیت ندارد.

حیاتی ادامه می دهد: حقیقت این است که آقای افشار به دلایلی از خبر خداحافظی کردند و مسئله اتفاقات گفته شده در ارتباط با کار او هیچ نقشی نداشت. البته آقای افشار هم باید می‌دانست ترک‌کردن میدان خبر در آن شرایط باعث انتشار چنین شایعاتی می‌شود و می‌توانست رفتن خود را به تأخیر بیندازد. حتی خاطرم هست که معاونت سیاسی هم از او درخواست کرد برای اینکه شبهه‌ای ایجاد نشود، حداقل سه‌ماهی رفتنش را به تعویق بیندازد که آقای افشار نپذیرفت.

دوران سختی را پشت سر گذاشتیم

این گوینده پیشکسوت درباره سختیهای گویندگی در سال 88 بیان می دارد: در اینکه آن زمان دوران سختی را پشت‌سر گذاشتیم هیچ شکی نیست. دورانی بسیار پرالتهاب و دشوار برای همه به‌خصوص گویندگان خبر بود. در تمام دوران کاری شرایط سخت بسیاری را تجربه کردم. مثل زمانی که زیر موشک‌باران خبر می‌خواندیم و فراموش نمی‌کنم روزهایی که در استودیو بودیم و هم‌زمان از بیرون صدای بمب می‌شنیدیم.

صداوسیما را که نمی‌شود خالی گذاشت!

حیاتی خاطرنشان می سازد: همکاران قدیمی من هم از تلویزیون خداحافظی کردند و تنها من بودم که به نمایندگی از آن نسل در تلویزیون مانده بودم. طبعا وظیفه یک گوینده حرفه‌ای همین است که در هر شرایطی کارش را انجام دهد. اگر من هم از تلویزیون می‌رفتم، طبعا شخص دیگری کار من را انجام می‌داد، اما متوجه بودم که به دلیل سابقه حضورم در تلویزیون مردم انتظار بیشتری از من داشتند. به هر صورت صداوسیما را که نمی‌شود خالی گذاشت!