1

روایت کارگردان «زرد» از همکارانی که او را از کار با بهرام رادان و ساره بیات و… ترساندند

سینماروزان: فیلم «زرد» از جمله آثار اکران پاییزی است که در شلوغی ناشی از وارد کردن انبوهی فیلم به اکران هم توانسته فروش نسبی خود را داشته باشد و در آستانه فروش 3میلیارد قرار گیرد.

به گزارش سینماروزان از جمله اله‌مانهای جلب مخاطب «زرد» به خصوص در روزهای ابتدایی اکران حضور حجم بالایی از چهره های شناخته شده بازیگری از بهرام رادان و ساره بیات تا بهاره کیان افشار و مهرداد صدیقیان و ساره بیات است.

کار با این تعداد مدعی برای هر کارگردانی دشوار است؛ حالا اگر کارگردان یک فیلم اولی به نام مصطفی تقی زاده باشد که همه چیز دشوارتر میشود. تقی زاده درباره این وجه از فیلمش به احمد رنجبر در «همشهری جوان» گفت: وقتی در پیش تولید بودیم خیلی از همکاران تماس گرفتند که مصطفی اشتباه می‎‌کنی. این همه بازیگر آورده ای؛ فیلم اولت است نمی گذارند کارت را بکنی و چه و چه. منتها من کار خودم را کردم و از این همکاری لذت بردم.

این کارگردان جوان ادامه داد: اعضای این گروه سه ماه کنار هم بودند و با هم زندگی کردیم. چیزی جز احترام و اعتماد از عوامل ندیدم. هر چه خواستم اجرا شد؛ درست و غلط آن پای من است. اما اینکه برخورد حرفه‌ای و انسانی با من داشتند خیلی ارزشمند است. من واقعا کارگردانی می کردم و ذهنم به سمت حواشی نمی رفت. من راه سختی انتخاب کردم اما جواب گرفتم.

تقی‌زاده با اشاره به روند تولید افزود: حدود 23جلسه دورخوانی کردیم و هر جلسه ششه هفت ساعت طول می کشید. ما دورخوانی را از اواخر اسفند شروع کردیم اما هیچ کدام از بچه‌ها به مسافرت نرفتند و دو روز بعد از عید دور هم جمع شدیم و تمام ایام نوروز، تمرین و دورخوانی داشتیم. سه چهار جلسه همراه با فیلمبردار و صدابردار در لوکیشن تمرین کردیم و 53 جلسه هم فیلم گرفتیم.