1

روایت گوینده پیشکسوت خبر از مدیرانی که به‌خاطر یک عینک آفتابی توبیخش کردند!!

سینماروزان: فواد بابان از گویندگان قدیمی خبر است که برخلاف بسیاری از همتایان خود که تا لحظه مرگ، عطش خدمت رهایشان نمیکند(!!) خودش بعد از 35 سال کار برای صداوسیما کنار رفت تا جوانترها هم فرصت بروز استعدادهایشان را پیدا کنند.

فواد بابان که از رفقای قدیمی محمدرضا حیاتی است به تازگی با اشاره به تپق زدن مدام برخی مجریهای اخیر به «شهروند» بیان داشت: یکی از موضوعاتی که در حین کار برای مجری پیش می‌آید و طبیعی است، تپق است اما باید سعی شود این موضوع خیلی اتفاق نیفتد، به‌ویژه برای مجریان جوان این اتفاقات زیاد می‌افتد که گاهی موجب خنده هم می‌شود. در زمانی که هنوز سرکار بودم و بازنشسته نشده بودم، یک روز «پشت میز خبر بودم، روی میز دوربین، فیلمبردار فراموش کرده بود چرخ‌های دوربین را قفل کند و پایش را روی قفلش بگذارد که با توجه به شرایطی که پیش آمد، دوربین خود‌به‌خود شروع به راه‌افتادن کرد و از استودیو خارج شد. از طرفی صندلی من هم خوشبختانه دستگیره نداشت. یعنی اصولا صندلی گوینده خبر نباید دستگیره داشته باشد. زمانی که دیدم دوربین شروع به راه‌افتادن کرد، همان‌طور در حالت نشسته به اندازه یک‌متر از جایگاهم خارج شدم و کسی متوجه نشد!!

فواد بابان درباره توبیخ به خاطر خرید یک عینک دودی هم خاطره جالبی نقل کرد و گفت: موضوع عینک دودی که سر آن موضوع توبیخ هم شدم را تقریبا تمام آنهایی که تلویزیون می‌بینند، شنیده‌اند. بعد از اتمام خبر ساعت ٢، که خیلی هم پربیننده بود. با این گمان که برنامه تمام است، عینکی که همان روز خریده بودم را به آقای حیاتی نشان دادم و کلی ادا درآوردم تازه فهمیدم هنوز روی آنتن هستیم که دیگر کار از کار گذشته بود. از استودیو که بیرون آمدم، از بالا تماس گرفتند که توبیخ شدم.