1

روایت زیبای پژمان جمشیدی از زندگی پدر+عکس/پدرم با کار در یک ماست بندی روزگار می‌گذراند

سینماژورنال: پژمان جمشیدی فوتبالیست سابق و بازیگر سالهای اخیر تلویزیون و تئاتر روز پدر را بهانه ای کرده است برای نگارش یک دلنوشته زیبا درباره پدرش.

 به گزارش سینماژورنال جمشیدی که این دلنوشته را از طریق صفحه اجتماعیش با مخاطبان قسمت کرده با عشق و علاقه از پدر و مسیری که وی برای رسیدن به موفقیت طی کرده سخن گفته است و از وی به عنوان یک الگو یاد کرده است.

 پژمان جمشیدی در بخشی از این تک نگاری به شدت احساسات برانگیز از مشکلات و سختیهایی گفته که پدر در برهه ای از زمان با آن روبرو بوده و البته ایستادگی پدر در عبور از مشکلات را تحسین کرده است.

 سینماژورنال متن کامل این دلنوشته را ارائه می دهد:

پدرم را عجیب دوست دارم

پدرم را عجيب دوست دارم؛ شكلي متفاوت تر از تمام دوست داشتنها. ايشان در سال ١٣٢٠ در روستايي اطراف گوهردشت كرج (دروان) و در خانواده اي به معناي تمام و كمال مذهبي به دنيا آمدند و تحصيلات ابتدايي را در همان روستا و مكتب و مدرسه آن دوران سپري كردند.

با فقر و سختی و کار در ماست بندی روزگار طی می کنند

براي تحصيلات متوسطه به كرج آمدند و مدتي پيش برادران بزرگتر خود زندگي کردند. با فقر و سختي هاي بسيار آن دوران و كار در يك ماست بندي روزگار را طي ميكنند و پس از پايان تحصيل در دبيرستان و اخذ ديپلم، خانه اي كوچك اجاره ميكنند و با كلي لوازم عاريه اي و اجاره اي شروع ميكنند به تنها بودن.

با تمام مشکلات دو مدرک گرفت

ايشان با تمام مشكلات آن زمان و دور از خانواده و تفاوت هاي آشكار و بنيادي با تفكرات حاكم بر آن زمان روستا و آدم هاي اطراف خود، موفق به گرفتن دو مدرك می شوند. اول ليسانس زمين شناسي كه با آن به استخدام آموزش و پرورش وقت درمی آیند و مدرك ديگر ليسانس تربيت بدني براي عشق فراوان به كشتي و بخصوص كوهنوردي.

ايشان پيش از انقلاب چند سالي عهده دار رياست هيئت كشتي كرج و پس از انقلاب سالهاي زيادي رييس هيئت كوهنوردي كرج بودند كه به جرات كوهنوردي كرج در آن دوران بسيار طلايي بود و اتفاقات بسيار خوبي براي اين رشته رقم خورد.

پدر پژمان جمشیدی
پدر پژمان جمشیدی

تکلیفش با دین و دنیا مشخص بود

اما تمام اين چكيده زندگي پدر به كنار،ايشان به يك دليل مهم تر براي من بزرگترين الگوست. مردي با چنين مشكلات و از آن فرهنگ بسته و مبتني بر آميخته اي از مذهب و متاسفانه به دليل معلومات كم آن زمان روستا، گاهي آميخته باخرافات، آنچنان از ابتدا تكليفش با دين و دنيا مشخص بود كه گويي آفريدگار چيزي در گوشش گفته بود كه ما آن را نمی دانیم.

اراده ات مرا به حیرت واداشت

مرد بزرگ! اراده و ايستادگي بر تفكراتت هميشه مرا به حيرت وا داشت و به شرفم قسم مردي به بزرگيت نميشناسم. كاش عقربه هاي آن ساعت پشت سرت و تمام ساعت هاي لعنتي جهان دست كم براي گذر عمر تمام پدر ها و مادر ها متوقف ميشد.اي كاش زمان جلو نميرفت.

سایه ات مستدام

هر روز روز پدران و مادران است. تنها اين مناسبات بهانه اي ميشوند از ته قلب راجع به احساسمان به آنها، با هم گپي بزنيم. سايه ات مستدام و روح تمام پدران رفته شاد شاد شاد. روز پدر و زادروز علي(ع)  بر تمام شما عزيزان دل خجسته.