1

روایت داریوش اسدزاده از سلوک جمشید مشایخی⇐مشایخی پاک بود و آلودگی نداشت!!/نه اهل مهمانی های شبانه بود و نه اهل آلودگیهای اقتصادی!!/حتی بانوانی که برای دیدار با بازیگران می آمدند را تحویل نمیگرفت!!

سینماروزان: ابتدای سال جدید همراه شد با رجعت جمشید مشایخی بازیگر توانمندی که در آخرین لحظات زندگی هم بدلیل عدم پرداخت بدهیهای صنف سینمای ایران به بیمارستان آتیه مدتی را بدون بیمارستان سپری کرد تا درنهایت در بیمارستان عرفان به دیار باقی شتافت.

به گزارش سینماروزان داریوش اسدزاده از جمله بازیگران پیشکسوت ایران در خلال گفتگویی با “جوان” درباره سلوک هنری مشایخی گفت: مشایخی در میان هنرمندان ما هنرمندی پاک بود و آلودگی نداشت، چون من و او با هم خیلی کار کرده و شهرستان‌های زیادی رفته بودیم. مثلا گاهی برای یک کار سه ماه را در یک اتاق با هم می‌ماندیم. در آن زمان بخاطر شهرتمان خیلی‌ها به دیدنمان می‌آمدند و دعوتمان می‌کردند، ولی وقتی به او می‌گفتم بیا با هم به فلان مهمانی برویم می‌گفت: من نمی‌آیم. وقتی می‌پرسیدم: چرا؟ می‌گفت: نمی‌آیم دیگر! تو می‌خواهی برو!

اسدزاده ادامه داد: جمشید اصلا تیپ به خصوصی داشت و خیلی با دیگران نمی‌جوشید، ولی در عین حال پاک بود و اهل گرفتاری‌های اخلاقی دیگر دوستان نبود. حتی اگر بانوان برای دیدار بازیگران می‌آمدند او تحویلشان نمی‌گرفت و فرار می‌کرد لذا من می‌ماندم و پاسخگو بودم.

اسدزاده تأکید کرد: جمشید مشایخی ابداً گرفتاریهای مالی هم نداشت و آلوده زدوبندهای اقتصادی نشد. می‌دانید وقتی می‌گویم پاک بود منظور از همه نظر است!