1

روایت حسین فرحبخش از تغییر و تحول در شورای صنفی نمایش⇐امیریوسفی وقتی دید رییس نیست، قید شورا را زد و درمیشیان را جایگزین نمود؟؟!!

سینماروزان: در اولین جلسه شورای صنفی نمایش در دوره جدید و بعد از رای‌گیری این مرتضی شایسته بود که به عنوان رییس انتخاب شد و غلامرضا فرجی هم به‌عنوان نایب‌رییس انتخاب شد.

محمد مهدی طباطبایی نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، غلامرضا فرجی و محمدرضا صابری از انجمن سینماداران، مرتضی شایسته از کانون پخش کنندگان، حسین فرحبخش به نمایندگی از تهیه کنندگان و محسن امیریوسفی به نمایندگی از کارگردانان دراین جلسه حاضر بودند.

در این جلسه همچنین سینماهای آزادی و بهمن(متعلق به حوزه)، کورش، مگامال، ماندانا، ایران، و فرهنگ(متعلق به فارابی) به عنوان سرگروه معرفی شدند.

حسین فرحبخش از اعضای حاضر در جلسه درباره کیفیت برگزاری جلسه بیان داشت: در این جلسه علاوه بر بررسی آیین‌نامه جدید اکران و اعمال اصلاحات، مقرر شد آیین‌نامه برای تایید به ریاست سازمان سینمایی ارسال شود.

فرحبخش ادامه داد: انتخابات شورای صنفی نمایش نیز با حضور معاون نظارت سازمان برگزار شد که درنتیجه رای‌گیری، مرتضی شایسته به‌عنوان دبیر و همزمان سخنگو انتخاب شده و غلامرضا فرجی هم نائب‌دبیر گردید.

نماینده تهیه‌کنندگان در شورای صنفی نمایش افزود: در کمال تعجب بعد از پایان شمارش آرا و تعیین مرتضی شایسته به دبیری، دبیر سابق شورا(محسن امیریوسفی) گلایه‌هایی مطرح نموده و درنهایت نامه‌ای را به شورا تحویل نمود مبنی بر اینکه دیگر به شورا نمی‌آید و این رضا درمیشیان است که به‌جای وی به‌عنوان نماینده کارگردانان در شورا حضور خواهد داشت!!

فرحبخش ادامه داد: اینکه فردی که خودش با رای‌گیری دو سال رییس شورا بوده از انتخاب فردی دیگر به‌عنوان رییس در نتیجه انتخابات اخیر شورا گله‌مند باشد چندان با مدعای دوستان درباب دموکراسی و آزاداندیشی همخوانی ندارد! ای کاش وقتی اصول رای‌گیری را می‌پذیریم هم شکست را قبول کنیم و هم پیروزی را!