1

روایت حسین فرحبخش از تراشیدن مجدد موهای جمشید آریا بعد از ۵ سال ممنوع الکاری⇐به او تعهد دادم که تا آخر عمر خرج زندگیش را از پویافیلم بگیرد

سینماروزان: درباره ممنوع الفعالیت شدن جمشید هاشم پور در دهه 60 بخاطر شمایلی که از یک قهرمان سینمایی ارائه میداد فراوان گفته شده با این حالا درباره ظهور مجدد او در قالب قهرمانی با سری تراشیده بعد از ممنوع الفعالیت بودن کمتر سخن گفته شده.

به گزارش سینماروزان حسین فرحبخش تهیه کننده سینما با اشاره به ممنوع الفعالیت شدن این بازیگر به “24” می گوید: در سال 65 مدیران سینمایی آن زمان چون  با حضور قهرمان در سینما مخالف بودند به ایشان{جمشید هاشم پور} تهمت اخلاقی زدند و از آن سال ایشان ممنوع‌الکار شد.

فرحبخش ادامه میدهد: در سال 70 من و عبدالله علیخانی تصمیم گرفتیم فیلم “قافله” را بسازیم و از او خواستیم که موهایش را بزند و سرش را کچل کند اما ایشان حاضر نبود  این کار را انجام دهد چون او را ترسانده بودند.

وی درباره تراشیدن سر هاشم پور می گوید: با هر ترفندی بود راضیش کردیم. خودم موهایش را زدم و اتفاقا از آن لحظه فیلم داریم که اشک می ریخت وقتی موهایش را کوتاه میکردیم. من برای این کار به هاشم پور امضا دادم که اگر برای زدن موهایش ممنوع الکار شد تا آخر عمر خرج زندگیش را از پویافیلم بگیرد. این نامه هنوز هم هست و برای ثبت در تاریخ میخواهم به موزه سینما بدهم تا در موزه نگهداری شود.

فرحبخش درباره جنس کار این بازیگر بیان میدارد: هاشم پور هرچند از ارتفاع و سوار هواپیما شدن می ترسید اما در “قافله” سوار هلی کوپتر شد و روی سقف تریلی فرود آمد چون دوست داشت این کارها را در فیلم خودش انجام دهد.

فرحبخش درباره زندگی شخصی هاشم پور میگوید: در رعایت اخلاقیات حرف اول را در میان بازیگران میزند. در تمام این سالها با هیچ کس در سینما رفت و آمد خانوادگی ندارم. تنها کسی که با او رفت و آمد دارم جمشید هاشم پور است.

جمشيد هاشم پور ، كاظم هژيرآزاد ، حسن رضايي ، علي ثابت در نمایی از «قافله»
جمشيد هاشم پور ، كاظم هژيرآزاد ، حسن رضايي ، علي ثابت در نمایی از «قافله»