1

روایت جالب سیروس الوند از همکاری با بهروز وثوقی و نگاهش به بازیگران “دلال‌”پرور

سینماروزان: سیروس الوند کارگردان قدیمی سینمای ایران که سابقه فعالیت هم قبل و هم بعد از انقلاب اسلامی را داشته است در گردهمایی دستیار کارگردانان و برنامه ریزان سینمای ایران با اشاره به وظایف دستیاران کارگردان در سینمای ایران به روایت از همکاری با بهروز وثوقی پرداخت.

به گزارش سینماروزان الوند گفت: همه تصورشان  این است که کار با سوپراستارها دشوار است در حالی که این‌طور نیست. کار با کسی سخت است که تصور می‌کند سوپر استار است!

این کارگردان که در فیلم “نفس بریده” از بهروز وثوقی به عنوان بازیگر اصلی خود استفاده کرده بود، ادامه داد: من با بهروز وثوقی کار کردم و کار با او دشوار نبود اما کسی که فکر می‌کرد که بهتر از بهروز وثوقی است کار با او دشوار بود بنابراین هرکسی تصور هویتی را داشته باشد که ندارد، کار با او سخت است.

نفس بریده
نفس بریده

برخی بازیگران از دستیاران کارگردان “دلال” درست کرده اند!

الوند در ادامه گفته های خود با اشاره به یکی از مشکلات حرفه دستیاران کارگردان اظهار کرد: عملا برنامه‌ریزی دستیار کارگردان را به دستیار بازیگران تبدیل‌ می‌کند. دستیاران باید روشن کنند، دستیاری مسیر است یا مقصد؛ نمی‌توان گفت که حتما مسیر است زیرا که دستیار حتما به کارگردان تبدیل نمی‌شود و نمی‌گویم که مقصد است چون دستیاری بی بها می‌شود.

این کارگردان متذکر شد: تعریف من از دستیار کارگردان این است که اگر روزی کارگردان حضور نداشت، تهیه کننده این اعتماد را به دستیار داشته باشد که پروژه را پیش ببرد، این کار دستیاری است نه هماهنگ کننده بازیگران و برخی از بازیگران از دستیاران، دلال‌هایی درست کرده‌اند در مسیر خیانت به سینمای ایران.

وی در ادامه گفت:  این مافیا که می‌گویند مافیای تهیه و توزیع حرف مُفت است. بخش قابل توجه مافیا در سینما توسط بازیگران اتفاق می‌افتد که برخی از برنامه‌ریزها به صورت ناخودآگاه به این بازیگران کمک می‌کنند.