1

رمز و راز زندگی زناشویی پایدار تهمینه میلانی علیرغم دوری ۳ ساله از فرزند!

سینماروزان: تهمینه میلانی جزو نسل اول فیلمسازان زن بعد از انقلاب است و جزو معدود فیلمسازان آن نسل که همچنان می‌کوشد دغدغه های زنانه خود را به سینمایی ترین شکل ممکن با مخاطبان در میان بگذارد.

به گزارش سینماروزان میلانی که سالهاست همسر خود محمد نیک‌بین را به عنوان تهیه‌کننده آثارش کنار خود دارد درباره رمز و راز زندگی زناشویی پایدار با نیک‌بین به ماهنامه «دنیای زنان» گفت: شاید برایتان جالب باشد روزی که به خانه رفتم و از تصمیم به ازدواج با محمد گفتم، اشک در چشم مادرم حلقه زد و پرسید: حالا چه عجله‌ای داری؟؟ از این حرفها گذشته، رمزی وجود ندارد جز تربیت درست.

میلانی ادامه دارد: هم من و هم همسرم خود را روشنفکر می دانیم و لابد روشن فکر می کنیم!!! به حقوق فردی یکدیگر احترام می گذاریم، در مسائل متنوع همفکری می کنیم و مهمتر اینکه، یکدیگر را انتخاب کرده ایم و مسئولیت انتخابمان را از همان شروع زندگی پذیرفته ایم.

میلانی که دختری جوان به نام «ژینا» هم دارد درباره رابطه با فرزند بیان داشت: طبعا مادر فرزندم هستم و سعی کردم و می کنم که مادر خوبی برای دخترم باشم. در خانه ما هیچ نشانی از تهمینه میلانی کارگردان نیست و من در خانه همسر و مادر هستم. خوشبختانه همیشه رابطه سالمی بین ما سه نفر حاکم بوده است. به همدیگر احترام می گذاریم و سعی می کنیم به دموکراسی حاکم در خانه ،  خللی وارد نشود.

میلانی درباره شباهت دخترش با کاراکتر اصلی فیلم آخرش «ملی…» گفت:  دختر من سه سال است که  دور از ما زندگی می‌کند و در کشور دیگری به تحصیل مشغول است  و خیلی شبیه دختران ایران نیست بنابراین اطلاعات کافی از مسائل دخترانی شبیه «ملی» ندارد ، اما در مورد فیلم و سینما صاحب نظر است؛  فیلمنامه «ملی و راههای نرفته» را خواند و پیشنهاد و انتقادات خوبی کرد و مرا تشویق کرد که حتما فیلم را بسازم.