1

رفیق سابق مخملباف ادامه “بایسیکل‌ران” را در ترکیه ساخت+عکس

سینماژورنال: محرم زینال زاده بازیگر قدیمی سینمای ایران و رفیق سابق محسن مخملباف اخیرا یک فیلم سینمایی را به صورت مشترک با کارگردانی ترک به نام “مصطفی دلازی” ساخته است.

به گزارش سینماژورنال جالب اینجاست که این فیلم بنا به گفته مصطفی دلازی ادامه “بایسیکل ران” فیلم دهه شصتی مخملباف است؛ همان فیلمی که زینال زاده در آن در نقش یک دوچرخه سوار افغان ظاهر شده بود.

زینال زاده در سالهای حضور مخملباف در ایران یا به عنوان بازیگر یا دستیار کارگردان در آثاری نظیر “دستفروش”، “ناصرالدین شاه آکتور سینما”، “سلام سینما” و “نون و گلدون” حضور داشت.

اینکه بعد از مهاجرت شماری از بازیگران ایرانی به ترکیه و همکاری با شبکه ماهواره ای GEM حالا رفیق سابق مخملباف هم به ترکیه رفته و در محصولی مشترک میان سینمای ایران و ترکیه بازی می کند جالب توجه به نظر می رسد. جالبتر اینکه این فیلم اواسط بهار امسال در ترکیه اکرن خواهد شد.

سینماژورنال متن گزارش سایت رادیو و تلویزیون ترکیه درباره حضور زینال زاده در ترکیه که خبرگزاری “مهر” آن را ترجمه کرده ارائه می دهد:

نام فردا چیز دیگریست

بر اساس اعلام منابع ترکیه‌ای اولین فیلم مشترک هنرمندان ترکیه و ایران که در استان وان ترکیه فیلمبرداری شده است در ماه می اکران می‌شود.

سایت رادیو و تلویزیون ترکیه در خبری اعلام کرد که قرار است در ماه می(اواسط بهار) فیلمی در این کشور اکران شود که بنا بر اعلام آنها این اثر به طور مشترک بین هنرمندانی از ترکیه و افرادی از ایران ساخته شده است.

در چهارچوب توافق ساخت فیلم مشترک میان ترکیه و ایران، اولین فیلم مشترک هنرمندان ترک و ایرانی به نام «نام فردا چیز دیگری است» که در استان وان ترکیه فیلمبرداری شده است در ماه می اکران می‌شود.

این فیلم در راستای بهبود روابط فرهنگی و هنری و با توجه به توسعه روابط تجاری بین دو کشور ساخته شده است. داستان فیلم را مصطفی دلازی و فیلمنامه اش را محرم زینال‌زاده، کارگردان ایرانی نوشته است.

محرم زینال زاده در نمایی از "نام فردا چیز دیگریست"
محرم زینال زاده در نمایی از “نام فردا چیز دیگریست”

کارگردانی مشترک زینال زاده و دلازی

کارگردانی این فیلم را که اکثر صحنه‌های آن در منطقه کوپرولر شهرستان ادرمیت استان وان ترکیه فیلمبرداری شده است مصطفی دلازی و زینال‌زاده به عهده دارند.

در نقش‌های اصلی این فیلم هنرمندانی چون محرم زینال‌زاده، وولکان کسکین، زلال دره، فرات تانیش، متین کچه‌جی و صلاح الدین تاش‌دوگن هنرمندان ترک حضور دارند.

فیلم ادامه “بایسیکل ران” است

مصطفی دلازی به خبرنگار آناتولی گفت: این فیلم اولین فیلم سینمایی مشترک بین ترکیه و ایران است. به دلیل مناظر طبیعی زیبای وانف در این شهر فیلمبرداری کردیم. فیلم را با محرم زینال‌زاده با هم کارگردانی کردیم. زینال‌زاده همچنان در نقش اصلی بازی می‌کند. فیلم شبیه ادامه فیلم «بای‌سیکل ران» زینال‌زاده است. هنرمندان ترک بیشتر در نقش‌ها بازی کردند و هنرمندان ایرانی در تصویربرداری فیلم نقش داشتند.

دلازی ضمن اشاره به اهمیت این فیلم از نگاه همکاری هنری بین دو کشور گفت: هنر همیشه در ایجاد نرمش در روابط بین ملت‌ها نقش اساسی دارد.