1

رفع توقیف فیلمهایی که در روزگار ایوبی توقیف شدند⇐هم «عصبانی نیستم» روی پرده خواهد رفت و هم «ارادتمند…»/هم «خانه پدری» و هم «رستاخیز»

سینماروزان: حل مشکل برخی فیلمهایی که در دولت یازدهم و سازمان سینمایی تحت امر حجت ا.. ایوبی رییس معزول توقیف شدند در دستور کار کمیته ای قرار گرفته که با دستور محمدمهدی حیدریان رییس اخیر این سازمان راه افتاده است.

این خبری رسمی است اما اخبار غیررسمی حکایت از آن دارند که مشکل برخی فیلمهای توقیفی حل شده است و برخی پروانه های نمایش هم صادر شده ولی واهمه از واکنش رسانه های اصولگرا باعث عدم اعلام یک باره این ماجرا شده است.

اگر دیده می شود در روزهای گذشته برخی از رسانه های اصلاح طلب مدام از تلاشهای دولتمردان برای حل مشکل فیلمهای توقیفی دم می زنند و حتی یکی از آنها نام “خانه پدری” را بعنوان اولین فیلم رفع توقیف شده اعلام می کند میتواند نوعی فضاسازی رسانه ای برای کمک به جریانی سیاسی باشد که این رسانه ها تحت حمایت آن هستند.

شنیده های سینماروزان حکایت از آن دارد که نه فقط مشکل “خانه پدری” بلکه مشکل فیلمهایی مانند “عصبانی نیستم”، “ارادتمند نازنین بهاره تینا” و  “رستاخیز” البته با اعمال پاره ای اصلاحات حل شده است و حل مشکل آثاری همچون “آشغالهای دوست داشتنی”، “بلوک نه خروجی دو” و “خانه دختر” در دست انجام است.

در روزهای آینده به تدریج نام این فیلمها اعلام خواهد شد و احیانا اگر واکنشهای تند از سوی جریان اصولگرا شامل حال آنها نشود این فیلمها روی پرده خواهند رفت؛ اتفاقی که میتواند ابتدایی ترین حق آثاری باشد که برخی از آنها علاوه بر پروانه ساخت دارای پروانه نمایش هم بوده اند.

حل مشکل فیلمهای توقیفی اما آغاز راه ایجاد تحول در سازمان سینمایی است چون پس از آن باید به موازی کاریهای بودجه خواری رسیدگی شود که از راه اندازی جشنواره موسوم به جهانی تا گروه سینمایی میلیاردی و مدرسه سینمایی را شامل می شود و در کنار اینها هم باید تلاشی شود در جهت احیای کمیته ارتقای منزلت سینماگران که در دوران رییس معزول به دلیل کمبود بودجه(!!!) به محاق رفت.