1

رضا ایرانمنش بازیگر باسابقه مطرح کرد⇐شخصیتم در سریال #بی‌نشان را دوست نداشتم!/اگر شرایط کاری مثل قبل بود اصلا در #بی‌نشان بازی نمی‌کردم!/هم با جمال شورجه همکاری داشته‌ام‌ و هم با اصغر فرهادی!/زمانی دوست داشتم با حاتمی‌کیا همکاری کنم ولی حالا ترجیح می‌دهم با پوران درخشنده کار کنم!/چرا از سینما تا تلویزیون و شبکه خانگی محدود به چند آدم ویژه‌خوار شده که به‌صورت دوره‌ای می‌چرخند؟/چرا فقط عده ای محدود فرصت کار دارند و اجازه کار به دیگران نمی‌دهند؟/حاکم شدن روابط به جای ضوابط باعث سطحی شدن آثار شده!/چگونه انتظار شکوفایی ژانر جنگ را داریم وقتی در شهرک سینمایی دفاع‌مقدس از فیلمسازان دغدغه‌مند اجاره می‌گیرند؟

سینماروزان/سعیده مرادی: اگر شرایط کاری من مانند گذشته بود، قطعاً بازی در نقش غفوری سریال بی‌نشان -که مدیرمسئول یک سایت خبری است- را قبول نمی‌کردم.

رضا ایرانمنش بازیگر باسابقه با بیان مطلب فوق به روزنامه همشهری گفت: من این شخصیت سریال بی‌نشان را دوست ندارم اما به هر حال وضعیت به‌گونه‌ای بود که این نقش را پذیرفتم و در سریال بی‌نشان حضور یافتم…

ایرانمنش با اشاره به محدودیت فضای کار برای پیشکسوتان گفت: سینما، تلویزیون و شبکه خانگی ما محدود به چند آدم ویژه‌خوار نه‌تنها در مقام بازیگری بلکه در کارگردانی و تهیه‌کنندگی شده است که به‌صورت دوره‌ای می‌چرخند و اجازه کار را به دیگران نمی‌دهند. درصورتی که در دهه‌های ۶۰ یا ۷۰ اوضاع به این شکل نبود. از همه بازیگرها در همه کارها استفاده می‌شد. به نوعی همه سر کار بودند.

رضا ایرانمنش ادامه داد: حاکم شدن روابط به جای ضوابط باعث نوعی سطحی شدن قصه‌ها و خروجی کارها شده و نوعی بازی با ذائقه مخاطبان است که روزبه‌روز داریم آنها را پس می‌زنیم. مخاطب فرق میان فیلم خوب و بزن در رویی را می‌فهمد و ما فیلمسازان باید به این درک برسیم که مخاطب ما فهیم است و نباید با شعور مخاطب بازی کنیم.

ایرانمنش در چرایی کمبود تولید فیلمهای جذاب جنگی گفت: ساخت این سبک از فیلم هم سخت است و هم هزینه بالایی دارد. وقتی فیلمسازی بدون هیچ‌گونه تقاضای کمک مادی و تنها با توجه به سرمایه و علاقه شخصی‌اش به سراغ ساخت فیلم درخصوص جنگ می‌رود، امیدوار است که حداقل با او همراه شوند، اما وقتی مثلاً در شهرک سینمایی دفاع‌مقدس از او اجاره می‌گیرند یا برای کرایه وسایل با محدودیت جریمه درصورت خسارت روبه‌رو می‌شود، چطور باید انتظار داشت که با این سنگ‌اندازی‌ها و محدودیت‌ها و هزینه‌ها فیلمساز به سراغ موضوعاتی که بار مالی ساخت فیلمش را دو چندان می‌کند، برود و نتیجه آن می‌شود که این فیلمسازان ترجیح می‌دهند عطای تولید در حوزه آثار دفاع‌مقدسی را به لقایش ببخشند و بیشتر به سراغ ساخت فیلم‌هایی با مضمون کمدی و اجتماعی بروند که حساسیت‌ها و هزینه‌های به‌مراتب کمتری را برای او در پی دارد.

رضا ایرانمنش درباره تجربیات مختلف بازیگری و تمایلات خود گفت: من هم با جمال شورجه در زمینه تولید فیلم‌های جنگی همکاری طولانی داشته‌ام هم با کارگردانی مانند اصغر فرهادی که او را از زمان‌های دور می‌شناسم یعنی از زمانی که دانشجو بودم و حتی در ساخت فیلمی هم یک سال‌ونیم باهم همکاری داشتیم ولی زمانی تمایلم این بود که با ابراهیم حاتمی‌کیا همکاری کنم و حالا که سبک کاری‌ام تغییر کرده است، بسیار علاقه دارم که با خانم پوران درخشنده همکاری داشته باشم.

رضا ایرانمنش: شخصیتم در سریال بی نشان را دوست نداشتم
رضا ایرانمنش: شخصیتم در سریال بی نشان را دوست نداشتم