1

رسانه فیلمسازان با صدور بیانیه ای توقیف “سه بیگانه” را غیرقانونی دانست و خواستار رفع توقیف “مشکل گیتی” شد⇐به سراغ وزیر ارشاد خواهیم رفت

سینماروزان: توقیف غیرمترقبه کمدی مجوزدار “مشکل گیتی” در کنار واکنش عوامل فیلم و جامعه صنفی تهیه کنندگان با واکنش پخش کننده فیلم رسانه فیلمسازان مواجه شده است.

به گزارش سینماروزان رسانه فیلمسازان در بیانیه ای خواستار حل مشکل توقیف غیرقانونی فیلمهای مجوزدار شده است.

متن بیانیه رسانه فیلمسازان را بخوانید:

مدیریت رسانه فیلمسازان ضمن تقدیر از همراهی و همدلی اهالی سینما و رسانه لازم می‌داند چند نکته را یادآوری کند.
چند وقت پیش فیلم “سه بیگانه” ساخته مهدی مظلومی با رعایت تمامی مراحل قانونی و داشتن مجوز برای نمایش به صرف آنکه کارگردان فیلم برای همکاری به یک شبکه خارج از کشور مهاجرت کرده از نمایش و اکران عمومی بازماند و عملا سرمایه ی تهیه کنندگان فیلم که به بخش خصوصی تعلق دارند به خطر افتاد و زیان مالی به سرمایه گذاران فیلم وارد شد. این در حالی است که در نص صریح قانون، ماده و تبصره ای وجود ندارد که به صرف مهاجرت یک کارگردان به شبکه ای که اتفاقا تبلیغ خرید کالای ملی و وطنی را می کند؛ فیلمی را توقیف نمایند.
رسانه فیلمسازان در کمترین وقتی که داشت فیلم دیگری را بجای “سه بیگانه” جایگزین کرد به نام “مشکل گیتی”.
این فیلم نیز که علیرغم محدودیت تعداد سالن از فروش نسبتا خوبی بهره مند بود به صرف نمایش آگهی های تبلیغاتی اش از شبکه های ماهواره ای جلوی نمایش اش گرفته شد.

رسانه فیلمسازان تابع قوانین است و بر حکم قوه قضاییه احترام می‌گذارد اما اجحافی که در حق سرمایه گذاران این آثار شده؛ به تدریج سبب می شود که بخش خصوصی کاملا در تولید و تهیه فیلم‌ها عقب نشینی کنند و این اتفاق ها کاملا به زیان سینمای ایران و چرخه تولید خواهد بود. ما امیدواریم که با همدلی و همراهی مراجع قانونی با اهالی سینما مشکل فیلم برطرف و اجازه ادامه نمایش فیلم داده بشود. متاسفانه تا این لحظه مدیران فرهنگی کمکی به حل مشکل نداشته اند. فردا ما نیز کنار دست اندرکاران و سرمایه گذار فیلم “مشکل گیتی” در وزارت ارشاد خواهیم بود تا بتوانیم مشکل را حل کنیم.