1

رسانه اصولگرا مطرح کرد⇐چرا فردی که معتقد بود زنان در جامعه ایران احترام ندارند، قرار است به سفارش رسانه ملی درباره کسب روزی حلال برای مردم روزه دار، داستان سرایی کند؟؟!!

سینماروزان: تغییر و تحول مدیریتی در شبکه سوم سیما هرچند با توجیه جوانگرایی صورت گرفت ولی از آنجا که بخش عمده نیروهای وارد شده به شبکه متعلق به یک جریان خاص بودند، فضای لازم برای جذب جوانان مستعد فراهم نشد.

روزنامه اصولگرای “جوان” با اشاره به سخنان مدیر تازه از راه رسیده گروه فیلم و سریال شبکه سوم پیرامون واگذاری نگارش سریال مناسبتی رمضان98 به فردی با آرای عجیب از این انتخاب گلایه کرده است.

متن گزارش “جوان” را بخوانید:

سعید نعمت الله که چند وقت پیش گفته بود «زنان در جامعه ما احترام ویژه‌ای را که باید داشته باشند، ندارند و بی‌اهمیت‌ترین مسئله برای من نسبت به همسرم پوشش [حجاب]اوست»؛ حالا قرار است با «برادر جان» در مورد «اهمیت خانواده و کسب روزی حلال» برای مردم روزه‌دار داستان‌سرایی کند!

روز گذشته مهدی آذرپندار سرپرست گروه فیلم و سریال شبکه ۳ در گفت‌وگو با مهر درباره سریال‌های این شبکه برای ماه مبارک رمضان ۹۸ عنوان کرد: ما دو سریال برای ماه مبارک در نظر گرفته‌ایم… یکی از این سریال‌ها «برادرجان» نام دارد که نویسندگی آن را سعید نعمت‌الله بر عهده دارد. محور این کار مثل آثار قبلی نعمت‌الله همچنان خانواده است و قصه تا حدی روی رزق حلال تأکید دارد [!]این خبر در حالی از سوی مسئولان شبکه ۳ سیما اعلام می‌شود که همین آقای نعمت الله چندی پیش در گفت و گویی که با روزنامه اعتماد انجام داد، ضمن تأکید بر برخی مواضع سیاسی‌اش که بیشتر به مواضع جریان‌های ضد حجاب و طیف موسوم به اپوزیسیون مشابهت و نمود دارد، قرار است برای مردم روزه دار کشور از اهمیت و تحکیم بنیان‌های خانواده و کسب روزی حلال داستان‌سرایی کند!

فقط با یک بررسی جزئی نمونه‌هایی از این دست اقدامات منفعلانه در سپردن مسئولیت تولید و ساخت آثار ارزشی، دینی و… به افراد مسئله داری که در توهین به معتقدات جامعه و شعائر مورد احترام آن سابقه طولانی دارند، قابل احصا و رج کردن است،

تازه‌ترین نمونه‌اش تقدیم ساخت یک سریال الف. ویژه تلویزیون به کارگردانی ملتهب‌سازی است که در اکثر قریب به اتفاق آثارش استهزا و به سخره گرفتن باور‌ها و شعائر مذهبی جامعه امری علی حده محسوب می‌شود. حالا درست چند روز پس از انتشار این خبر ، مسئولان شبکه ۳ سیما با افتخار از سپردن نویسندگی یک سریال مناسبتی به کسی مانند سعید نعمت الله سخن به میان می‌آورند که نه فقط در آثارش بلکه طی اظهاراتی شفاف و بدون لکنت از اختلاف‌های زیربنایی با مسئولان رسانه ملی حرف می‌زند. ظاهراً این اتفاقات فقط در جغرافیای فرهنگی و هنری کشور ما اجازه ظهور و بروز دارد که یک نفر با اعلام صریح به اختلاف‌های عمیق عقیدتی و سیاسی‌اش با یک دستگاه حاکمیتی (و به طریق اولی نظام کشور) نه تنها مورد الطاف ویژه و توفیق جذب حداکثری مسئولان شبکه ۳ قرار می‌گیرد بلکه نسبت به دیگر هنرمندانی که برای ارزش‌های جامعه هزینه‌های زیادی پرداخت کرده‌اند، در جایگاه اولویت هم قرار می‌گیرد!؟؟