1

راه اندازی شورای اکران آنلاین با حضور نمایندگان تهیه کنندگان(۲نفر)+نمایندگان وی.او.دی ها(۲نفر)+مدیرکل نظارت بر نمایش

سینماروزان: معاون نظارت سازمان سینمایی از راه اندازی قریب الوقوع شورای اکران آنلاین برای کاهش مشکلات این عرصه خبر داد.

به گزارش سینماروزان شورای اکران آنلاین با حضور نمایندگان اتحادیه تهیه کنندگان(2نفر)+نمایندگان وی.او.دی ها(2نفر)+مدیرکل نظارت بر نمایش(محمدرضا فرجی) رسمیت خواهد یافت.

سعید رجبی فروتن معان نظارت سینما بیان داشت: مدتی است که پیش‌نویس نظامنامه اکران آنلاین در بین ذینفعان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است تا پس از نهایی شدن تصویب شود. به موجب مفاد نظام نامه، شورای اکران آنلاین با حضور دو تن از نمایندگان اتحادیه صنفی تهیه‌کنندگان، دو نماینده از انجمن صنفی شرکت‌های نمایش آنلاین و مدیر کل نظارت بر نمایش کار خود را با هدف ساماندهی امر اکران آنلاین طبق ترتیباتی که در نظام نامه پیش بینی شده است، آغاز می‌کند. با تصویب نظام نامه توسط رئیس سازمان سینمایی از دو تشکل یاد شده خواهیم خواست نمایندگان خود را معرفی کنند.

او افزود: در حال حاضر برای بررسی پیش‌نویس، دایره افراد مطلع و صاحب نظر را وسیع‌تر کرده‌ایم تا متن نظامنامه جامع‌الاطراف باشد و ابعاد مورد نظر را به خوبی پوشش دهد.

رجبی فروتن درباره کارکرد این شورا نیز گفت: وظیفه شورای اکران آنلاین، ثبت قرارداد فیلم‌های در نوبت اکران، قیمت‌گذاری بهای بلیت، رسیدگی به شکایات، تنوع محصول در سبد نمایش و مسائلی از این دست است.